:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

رونمایی بانک اروپا از سامانه «تسویه حساب پرداخت‌های فوری هدف»

بانک مرکزی اروپا از سامانه سامانه «تسویه حساب پرداخت های فوری هدف» که اقدام به پرداخت در زمان واقعی می کند، رونمایی کرد
کد خبر: ۱۲۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
اقتصاد گردان - به گزارش  فین اکسترا، بانک مرکزی اروپا درپاسخ به افزایش کیف های پول دیجیتال از سامانه «تسویه حساب پرداخت های فوری هدف» موسوم به TIPS رونمایی کرد؛ سامانه ای که یک نظام پرداخت فوری در منطقه یورو است.

این خدمت جدید در سرتاسر ۱۹ کشور واقع در منطقه یورو برای مصرف کنندگان و تجار از طریق تلفن های هوشمند، رایانه های شخصی و ترمینال های پرداخت در فروشگاه ها قادر به انجام پرداخت نزدیک به زمان واقعی (در لحظه) است.  

این ابتکار باتوجه به رشد محبوبیت دیجیتال، خدمات پرداخت بدون تماس که توسط شرکت های بزرگ فناوری از قبیل اپل، گوگل، آمازون و علی بابا در چین پیشنهاد شده، پا به عرصه گذاشته است.

در همین حال «مارک جسی» رییس «زیرساخت بازار و پرداخت ها» در بانک مرکزی اروپا گفت: بانک ها در منطقه یورو تحت فشار از سوی رقبای فناوری هستند و «تسویه حساب پرداخت های فوری هدف» راهی برای مقاومت و تداوم حیات در برابر بازیگران دیجیتال است.  

در حالی که خدمات پرداخت فوری برای استفاده داخلی توسط بانک ها انجام گرفته؛ اما در حال حاضر چنین خدماتی برای تراکنش های برون مرزی وجود ندارد. بنابراین بانک مرکزی اروپا به دنبال پُر کردن این خلع با استفاده از سامانه «تسویه حساب پرداخت های فوری هدف» است که به طور مستقیم به صندوق بانک مرکزی متصل می شود، در نتیجه برخی از فرآیندهای تسویه حساب که می توانند مانع از پرداخت های فوری شوند، کنار گذاشته می شود.

بر پایه این گزارش، این خدمت در ابتدا محدود به منطقه یورو خواهد بود؛ اما بانک مرکزی اروپا خبری را در مورد گسترش آن به دیگر کشورها و ارزها منتشر نکرده است.