:
كمينه:۲۶.۷۹°
بیشینه:۲۷.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
در گفت‌وگو با دبیر جشنواره عنوان شد

برپایی جشنواره "کار صدف" با هدف الگوسازی برای دانشجویان، معرفی ۷۰۰ فرصت شغلی

دبیر جشنواره کار صدف هدف اصلی برگزاری این جشنواره را الگوسازی برای دانشجویان دانشگاه دانست و با اشاره به تاکید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر ایجاد شبکه نوآوری، گفت: برگزاری این جشنواره فرصتی را برای کمک به استارتاپ‌ها جهت تعامل بهتر با سایر ذی نفعان اکوسیستم نوآوری فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۲۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
اقتصادگردان- مجتبی جباری‌پور امروز در حاشیه افتتاحیه این جشنواره با اشاره به پیشینه جشنواره کار صدف و برگزاری بخشی از آن در سال گذشته، برگزاری جشنواره‌ای به همین سبک از سوی دانشگاه صنعتی شریف در سال‌های گذشته را یادآور شد و توضیح داد: پارک فناوری پردیس در تلاش است شرکت‌های عضو پارک را به فضای دانشگاه نزدیک کند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان برای ادامه فعالیت خود نیازمند همکاری با دانشگاه‌ها هستند،‌ اضافه کرد: از سال گذشته برگزاری جشنواره کار صدف را در برنامه‌های خود قرار دادیم.

دبیر جشنواره کار صدف هدف اولیه برگزاری این جشنواره را کمک به شرکت‌ها برای جذب نیرو، جذب کارآموز و کمک به استارتاپ‌ها برای پیدا کردن شریک و غیره عنوان کرد و افزود: امسال جشنواره کار صدف را با حضور حدود ۵۰ شرکت و در یک مقیاس بسیار بزرگ‌تر برگزار کردیم.

جباری‌پور هدف اصلی برگزاری این جشنواره را الگوسازی برای دانشجویان دانشگاه دانست و تشریح کرد: در اینجا فضایی مطرح شده تا دانشجویان فضای استارتاپ‌ها را بشناسند و آن را الگویی برای فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی از جمله دستاوردهای این جشنواره در سال گذشته را جذب نیرو برای شرکت‌ها عنوان و ابراز امیدواری کرد: این رویه امسال به شکل پررنگ‌تری ادامه پیدا کند.

دبیر جشنواره کار صدف با اشاره به اینکه دانشجویان بیشتر با فضاهای استارتاپی احساس نزدیکی می‌کنند، اظهارکرد: امیدواریم علاوه بر جذب نیرو الگوسازی برای دانشجویان نیز اتفاق افتد.

جباری‌پور در رابطه با امکان همکاری استارتاپ‌ها با دستگاه‌های اجرایی، توضیح داد: سعی داریم برخی استارتاپ‌ها را که محصولات مورد نیاز سازمان‌های دولتی را تولید می‌کنند،‌ به دستگاه‌های اجرایی وصل کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین یکی از اهداف پارک فناوری پردیس را که طی سال گذشته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال پیگیری است و ایجاد شبکه نوآوری تهران و کمک به استارتاپ‌ها برای تعامل بهتر با سایر ذی نفعان اکوسیستم نوآوری است، محقق بخشیم.

سرپرست دفتر امور پژوهش و فناوری پارک فناوری پردیس یکی از این ذی‌نفعان را بخش‌های دولتی دانست و تاکید کرد: استارتاپ‌ها نیز نیازمند فروش برخی محصولات خود به این بخش‌ها و جلب حمایت آن‌ها هستند.

جباری‌پور ادامه داد: از طریق شبکه نوآوری تهران یک زیرساخت دائمی برای تعامل ایجاد شده است که در آن حتی افراد نیز می‌توانند به پیگیری موضوعات مختلف در شبکه نوآوری تهران بپردازند.

معرفی ۷۰۰ جایگاه شغلی در نمایشگاه

مجتبی میرجلیلی، مدیراجرایی نمایشگاه کارصدف نیز در گفت‌وگو با ایسنا، این نمایشگاه‌ را دارای سه بخش استارتاپ‌،‌ شتاب‌دهنده و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و با اشاره به اینکه در بخش نمایشگاه ۷۰۰ جایگاه شغلی معرفی شده‌اند، از حضور ۶۰ شرکت و استارتاپ و ثبت فرصت‌های شغلی آن‌ها درسایت دانشگاه خبر داد.

وی با بیان این‌که پلتفرم این نمایشگاه در سایت دانشگاه قابل دسترسی است، گفت: دانشجویان می‌توانند از طریق شماره تماس مندرج شده در سایت رزومه خود را به شرکت‌ها ارسال کنند.