:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اکتشاف، اولویت‌ اصلی سازمان توسعه و نوسازی معادن

سرپرست هیات عامل ایمیدرو در جلسه معارفه خود توسعه اکتشاف و حذف بوروکراسی‌های پیچیده این سازمان را از جمله اولویت‌های خود عنوان کرد.
کد خبر: ۱۲۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
اقتصادگردان- صبح امروز (دوشنبه) مراسم معارفه جمشید ملارحمان به عنوان سرپرست هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با حضور مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) و معاون امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه برگزار شد.

قرار بود وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم حضور داشته باشد اما اعلام شد که به علت مشغله‌های مربوط به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، مشاور وی حضور پیدا کرده است.

در این مراسم ملارحمان توسعه اکتشافات معدنی را اولویت سازمان ایمیدرو عنوان و اظهار کرد: ایمیدرو در تلاش است منابع خصوصی و عمومی کشور را به سوی معدن و صنایع معدنی هدایت کند.

به گفته وی در حال حاضر باید وضعیت پروژه‌ها و سرمایه‌های موجود در سازمان مشخص شود تا به بهترین نحو از سرمایه‌های بخش خصوصی استفاده شود.

سرپرست هیات عامل ایمیدرو همچنین حذف بوروکراسی‌های پیچیده در این سازمان را اولویت دوم خود خواند و اظهار کرد: فرآیند تصمیم‌گیری باید با قاطعیت از بخش کارشناسی به سایر بخش‌ها ابلاغ شود.

ملارحمان در پایان، یکی از ضعف‌های سازمان ایمیدرو را عدم استفاده مناسب از پتانسیل‌های پژوهشی کشور دانست و گفت: باید از پتانسیل‌های دانشگاهی و علمی کشور برای پژوهش‌های بخش معدن استفاده شود و از طولانی شدن فرآیند تصمیم‌گیری برای اختصاص منابع پژوهش‌ها نیز پرهیز شود.

اواسط ماه جاری، مهدی کرباسیان - رئیس سابق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران - در راستای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سمت خود در ایمیدرو کناره‌گیری کرد. پس از آن وزیر صمت جمشید ملارحمان را به عنوان سرپرست این سازمان منصوب کرد.