:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس دانشگاه:

افتتاح مراکز نوآوری دانشگاه علم‌وصنعت تا پایان سال

رئیس دانشگاه علم و صنعت از افتتاح مراکز نوآوری این دانشگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تا پایان سال خبر داد و گفت: این مراکز در راستای حل مشکلات جدی کشور به دست دانشگاهیان ایجاد می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
اقتصادگردان- جبارعلی ذاکری امروز در حاشیه افتتاحیه جشنواره کار صدف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری جشنواره کارصدف یکی از راهکارها برای پر کردن خلاءارتباطی بین دانشگاه و صنعت است، اظهار کرد: رسالت دانشگاه‌ها صرفاً آموزش و پژوهش نیست و دانشگاه‌های سطح یک کشور به سمت توسعه نوآوری و فناوری گام برداشته‌اند. 

وی ضمن اشاره به حرکت دانشگاه‌ها به سمت الگوی نسل سوم یا نسل چهارم، ابراز امیدواری کرد که جنب و جوش دانشجویی، آشنایی دانشجویان با ساز و کار شرکت‌ها و جذب آن‌ها به بازار کار محقق شود. 

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اعلام اینکه در جشنواره کار صدف، نوآوری شرکت‌ها را دست‌مایه برای کارآفرینی دانشجویان قرار می‌دهیم، اضافه کرد: اینجا جایی است که هم دانشگاه بتواند توانمندی خود را به شرکت‌ها ارائه کند و هم نیازهای شرکت‌های فناوری‌ موفق به دانشگاه اعلام شود. 

ذاکری، فعالیت‌های این چنینی را نوعی جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی توصیف کرد و ادامه داد: این فعالیت‌ها یک‌شبه پاسخ‌گو نبوده و باید در مجامع دانشگاهی جا بیفتد. 

وی مهارت‌افزایی دانشجویان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید اکوسیستمی را شکل دهیم که در آن تعامل اتفاق افتد و دانشگاه علم و صنعت نیز با حمایت جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانسته است مراکز نوآوری را در این راستا شکل دهد. 

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه راهکار دیگر رفع مشکلات جدی کشور، ارتباط بیشتر اساتید با صنایع و سازمان‌های اجرایی برای شناخت بیشتر مشکلات فنی، علمی و اجرایی است، افزود: آثار شرکت‌ها در بلندمدت ظاهر خواهد شد. 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: کشور از قالب تکیه بر درآمدهای نفتی خارج شده و از طریق حمایت از نخبگان بتواند بر مشکلات جدی خود فائق آید.