:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
در نشست ارتباط دانشگاه با صنعت طرح شد

تولید دانش فنی نیاز اصلی بخش‌های صنعتی

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه کشور در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت دیر شروع کرده است؛ گفت: دیگر تربیت نیروی انسانی خوب مورد نیاز صنعت نیست، بلکه صنعت نیاز به دانش‌های فنی تولیدشده در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد.
کد خبر: ۱۲۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
اقتصادگردان- دکتر مالک نادری در نشست ارتباط دانشگاه با صنعت با بیان اینکه برونداد دانشگاه صنعتی امیرکبیر موضوعات مهندسی است،‌ اظهار کرد: از این رو باید به مقوله مهارت‌آموزی دانشجویان توجه بیشتری صورت گیرد. ما نیز این امر را درک کردیم و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه موضوع کارآفرینی موضوع خوبی است، خاطر نشان کرد: ولی هنوز سبد کارآفرینی خالی است و برای پر کردن آن باید توجه بیشتری صورت گیرد؛ چرا که در کشور برای کارآفرینی برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفته، ولی باعث شد که به موضوع اشتغال‌پذیری آسیب‌های زیادی وارد شود.

نادری با تاکید بر اینکه قرار نیست همه فارغ التحصیلان دانشگاهی کارآفرین شوند، ادامه داد: در میان فارغ‌التحصیلان عده‌ای کارآفرین می‌شوند و تعدادی از دانشجویان با آنها همکاری می‌کنند و ما در این زمینه ضعف داریم.

وی با اشاره به اقدامات برخی از کشورها که بخش صنعت برای تربیت نیروی انسانی خود در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، اظهار کرد: در دانشگاه‌ صنعتی امیرکبیر نیز تاکنون نیروهای انسانی خوبی تربیت شده و تحویل جامعه داده شده است؛ ولی امروزه اینها نیاز صنعت نیست، بلکه دانش فنی که در مقاطع تحصیلات تکمیلی تولید می‌شود، مورد نیاز بخش‌های صنعتی است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر، نادری با بیان اینکه کشور در زمینه ارتباط با صنعت دیر شروع کرده است، افزود: ولی در حال حاضر شتاب خوبی در این زمینه داریم و امیدوارم با این شتاب به دستاوردهای خوبی برسیم.