:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

نامه‌نگاری گازی میان ایران و عمان

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز از ارسال نامه‌ای از سوی ایران به عمان برای تشکیل جلسه‌ای با هدف بررسی سند صادرات گاز از ایران به عمان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
اقتصادگردان- مهران امیر معینی درباره پروژه صادرات گاز از ایران به عمان اظهار کرد: ایران درحال پیگیری برگزاری یک جلسه با طرف عمانی است که سند چارچوب همکاری در این زمینه را نهایی کنیم. یک چارچوب همکاری تعیین شده بود که طرف عمانی اصلاحاتی را در آن اعمال و برای ایران ارسال کرده بود؛ ایران هم نقطه نظرات خود را اعمال و برای طرف عمانی ارسال کرده است. در این راستا نامه‌ای به طرف عمانی ارسال کردیم تا جلسه‌ای برگزار کرده و موضوعات را در جلسه‌ای مشترک بررسی و نهایی کنیم.

وی با بیان اینکه سند چارچوب همکاری مذکور کلیاتی درباره پروژه صادرات گاز به عمان است، گفت: در این سند زوایا مشخص‌تر شده است. جزئیات برای فردی که قصد سرمایه‌گذاری دارد، برای افرادی که به نوعی درگیر پروژه می‌شوند و همچنین مسوولیت‌های دوطرف روشن‌تر شده است. این سند پایه مناقصه‌ای است که قرار است برای خط لوله برگزار شود. بعد از اینکه سند بین دو طرف امضا شد، اسناد مناقصه تهیه و بعد مناقصه برگزار می‌شود. امیدواریم بتوانیم در جلسه‌ای که در آینده نزدیک با عمانی‌ها خواهیم داشت، این سند را نهایی کنیم و بعد مناقصه را برگزار کنیم.