:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰

طرح دانش‌آموزی "داناب" در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

طرح جامع دانش‌آموزی "داناب" که جامعه مخاطب آن 87 هزار دانش آموز دوره متوسط اول استان سیستان و بلوچستان هستند، مسائل و چالش‌های اصلی حوزه آب اعم از مسائل ارزشی پیرامون آب، مسائل کمی،کیفی، آب مجازی، ارزش ذاتی و اقتصادی آب را در روندی نظام‌مند مورد بررسی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
اقتصادگردان- طرح جامع دانش‌آموزی "داناب" در مراسمی با حضور معاونت امور عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، مدیرکل آموزش وپرورش استان سیستان و بلوچستان، ریاست جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح و دیگر مدعوین افتتاح شد.

در این مراسم اتابک جعفری - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای - ضمن تشکر از همکاری اداره کل آموزش و پرورش برای همکاری در انجام و اجرای طرح داناب، میزان اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی را 600میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: دانش آموزان بهترین سفیران آب در خانواده‌ها هستند.

هم‌چنین نخعی - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز ضمن تقدیر از مجریان طرح داناب، آب را مهمترین سرمایه بشری دانست.

در ادامه باقر کرد - معاونت امور عمرانی استاندار هم در این مراسم گفت: اجرای طرح داناب در استان سیستان و بلوچستان که استانی خشک و کم آب است، امری میمون و مبارک است.

طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب که به اختصار از آن به‌عنوان "داناب" یاد می‌شود، براساس ایده علمی برگرفته از مطالعات جامع پیرامون طرح‌های فرهنگی و آموزشی به اجرا درمی‌آید.