:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

آرایش جدید در وزارت صنعت، تکلیف دو معاون هنوز مشخص نیست

با سررسید موعد اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان که ۲۶ آبان‌ماه سال جاری تعیین شده است، هفت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت باید تغییر می‌کردند که تاکنون این اتفاق در مورد پنج معاون رخ داده است و دو معاونت دیگر کماکان تعیین تکلیف نشده‌اند.
کد خبر: ۱۲۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
اقتصادگردان- با اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشسته‌ها به غیر از گروه‌های خاصی که از این قانون مستثنی شده‌اند، سایر بازنشسته‌های فعال در سازمان‌ها باید طی فرآیندی تسویه حساب کنند و از آن سازمان خارج شوند؛ در غیر این صورت ادامه فعالیت آنها تخلف بوده و مغایر قانون به شمار می‌رود. در همین رابطه باید هفت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به دلیل شمولیت این قانون، از سمت خود کنار می‌رفتند که تاکنون از هفت معاونت مربوطه پنج معاون تغییر کرده‌اند و در خصوص دو معاونت کماکان تصمیمی اتخاذ نشده است.

اسامی هفت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که با ابلاغ قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان باید سمت خود را در این وزارتخانه به افراد دیگری می‌سپردند، به شرح زیر است:

۱) منصور معظمی؛ معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
۲) حسن یونس سینکی؛ معاون امور اقتصادی و بازرگانی
۳) مجتبی خسروتاج؛ معاون صادراتی وزیر و رییس سازمان توسعه تجارت ایران
۴) سید ضیاءالدین شجاعی برهان؛ معاون هماهنگی، حقوقی و امور مجلس
 ۵) مهدی کرباسیان؛ معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)
۶) صادق نجفی؛ معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران
۷) سید محمود نوابی؛ معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان

جایگزین های ۵ معاون بازنشسته وزارت صنعت

۱) شهریار طاهرپور؛ سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)
۲) عباس قبادی؛ معاون امور اقتصادی و بازرگانی
۳) محمدرضا مودودی؛ سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران
۴) جمشید ملارحمان؛ سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)
۵) محسن صالحی‌نیا؛ سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

تکلیف دو معاونت هنوز مشخص نشده است

در این بین اما سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و معاون هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت دو معاونتی هستند که تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند هر چند که در مورد معاون هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت شنیده می‌شود که حسینی به زودی جایگزین شجاعی برهان خواهد شد.

براساس تازه‌ترین اعلام جمشید انصاری - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی - تاریخ اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، ۲۶ آبان است. این در حالی است که تمامی مراجع قانونی در حال نظارت بر اجرای این قانون بوده و بعد از تمام شدن مهلت تعیین شده، به طور حتم برخوردهای لازم با متخلفان صورت می‌گیرد.

طبق قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها، تمام وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه دولتی استفاده می‌کنند امکان به‌کارگیری بازنشسته‌ها را نخواهند داشت مگر  برای موارد استثنایی که در قانون تعیین شده است.