:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
رئیس بنیاد مسکن:

هیچ منابعی برای مسکن اجتماعی داده نشد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عمده کارهای ما در راستای مسئولیت اجتماعی است که ساخت مسکن رایگان را نیز در دستور کار داریم اما در بخش مسکن اجتماعی هیچ منابعی به ما اختصاص داده نشده است.
کد خبر: ۱۲۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
اقتصادگردان- علیرضا تابش اظهار کرد: طبیعتا وقتی وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای تحت عنوان مسکن اجتماعی ارائه می‌کند باید منابع آن را هم اختصاص دهد که در این خصوص هیچ اعتباراتی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت نشده است.

وی افزود: بنیاد مسکن از سال‌ها قبل ماموریت‌هایی را انجام می‌داد که اگر وزارت راه و شهرسازی می‌خواهد آن را به پای مسکن اجتماعی بگذارد ایرادی ندارد.

تابش با بیان این‌که عمده کارهای ما در راستای مسئولیت اجتماعی است تاکید کرد: به طور مثال در روستاهایی که ما خانه می‌سازیم بعضی از خانواده‌ها قادر به تامین آورده و حتی پرداخت اقساط وام نیستند به همین جهت ما از حساب صد امام (ره) برای آنها خانه رایگان می‌سازیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز به همین شکل خانواده‌هایی که از توان مالی بالایی برخوردار نیستند برایشان مسکن رایگان احداث می‌کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های وزیر جدید راه و شهرسازی و تعاملش با بنیاد مسکن گفت: تا کنون دو جلسه با آقای اسلامی برگزار کردیم. از ما خواستند که برنامه‌ای ارائه کنیم. امیدوارم پشتیبانی‌مان کنند که البته این روحیه را هم ظاهرا دارند.

اتمام مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

تابش درباره آخرین وضعیت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اظهار کرد: حدود ۳۴۰ هزار واحد را به اتمام رساندیم که تقریبا کار ما در این بخش پایان یافته است. حدود ۳۰ هزار واحد باقی مانده که بخشی از آن تاسیسات زیربنایی ندارند و بخشی دیگر فاقد متقاضی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره مسکن خانوارهای دو معلولیتی گفت: ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای حداقل دو فرد معلول از طریق بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی و خیرین انجام می‌شود که در روستاها حدود ۸۰۰۰ واحد را تحویل داده‌ایم و در شهرها نیز کارها به خوبی پیش می‌برد.