:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

تامین اعتبار 29 طرح صنعتی در استان سیستان و بلوچستان

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: از ابتداي دولت تدبیر و امید در سال 92 تاکنون 29 طرح متوسط و بزرگ صنعتي با مبلغي حدود 3 هزار میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان توسط اين بانك تامین اعتبار شده است.
کد خبر: ۱۲۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
اقتصادگردان- به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، حسین مهری كه در مراسم بهره برداری از ساختمان جدید بانک صنعت و معدن سیستان و بلوچستان در زاهدان سخن مي گفت ، با بيان اين مطلب افزود : اجرای این طرح ها زمینه اشتغالزایی 2 هزار و 140 نفر را در استان فراهم کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های فراوان اقتصادی سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت و معدن این بانک آمادگی کامل برای تامین اعتبار طرح های معدنی را دارد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: از آنجایی که سیستان و بلوچستان از نظر تنوع و ذخایر معدنی در کشور در رتبه نهم قرار دارد ضروریست این ظرفیت ها بیش از گذشته شناسایی و تبلیغ شود تا زمینه ساز جذب سرمایه گذاران به استان باشد.
وی دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان، در اختیار داشتن تنها بندر اقیانوسی کشور و برخورداری از نیروهای جوان و توانمند را از دیگر ظرفیت های سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: این ظرفیت ها می تواند زمینه ساز توسعه صنعت و معدن در این استان شود.
مهری شناسایی توانمندی ها و ظرفیت های معدنی و کمک به ایجاد زنجیره ارزشی صنعت و معدن را از دیگر ضروریات در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: بانک صنعت و معدن آمادگی دارد از سرمایه گذاران استان در این بخش ها حمایت کند.
وی همچنین اولویت های بانک صنعت و معدن در سیستان و بلوچستان را تامین اعتبار طرح های نیمه تمام، عارضه یابی واحدهای مشکل دار و تامین اعتبار طرح های اشتغالزا و صادرات محور عنوان کرد.