:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵

IMF رشد اقتصادی منطقه منا را به ۳ درصد افزایش داد

صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی منطقه منا را در سال جاری و آینده میلادی با ۰.۴ درصد افزایش به ترتیب ۲.۴ درصد و ۳ درصد اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
اقتصادگردان- به نقل از اویل اند گاز میدل ایست، صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود تحت عنوان چشم انداز اقتصادی منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) اعلام کرد که بهبود قیمت نفت منجر به بهبود در اقتصاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهد شد.

صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی این کشورها را در سال جاری میلادی ۲.۴ درصد و این رقم را برای سال ۲۰۱۹ میلادی ۳ درصد برآورد کرد. البته پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی این کشورها در مقایسه با برآورد قبلی آن ۰.۴ درصد بیشتر است.

همچنین صندوق بین المللی پول چشم انداز رشد اقتصادی را برای صادر کنندگان نفت مشروط به مسیر آینده قیمت نفت با توجه به موضوعات مختلف در حوزه بین الملل اعلام کرد. بر همین اساس، عوامل مختلفی از جمله بحران اقتصادی در ونزوئلا و تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران وجود دارد؛ تحریمی هایی که باعث شد در ابتدا گمانه زنی شود که اوپک قادر به تامین تقاضای جهانی به دنبال کاهش صادرات نفت ایران نباشد. اما در حال حاضر به دنبال افزایش تولید نفت در آمریکا، نگرانی بازار به سمت عرضه بیش از حد رفته است.

بر پایه این گزارش، کاهش تولید اوپک به افزایش قیمت نفت کمک کرد و این موضوع منجر به افزایش درآمد نفتی برای صادرکنندگان منا تا ۲۶۰ میلیارد دلار از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی شده است.