:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

طرح پایش مصرف فرآورده‌های نفتی در منطقه زاهدان آغاز شد

طرح پایش مصرف سوخت با حضور کارشناسان ستاد و مناطق سی‌وهفت‌گانه در منطقه زاهدان آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
اقتصادگردان- به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، به منظور جلوگیری از توزیع خارج از شبکه، طرح کنترل مجاری عرضه و مصرف‌کنندگان عمده، به صورت آزمایشی در منطقه زاهدان اجرا می‌شود.

یک گروه ۱۸۰ نفره مرکب از بازرسان سراسر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در هفته‌های اخیر به منطقه سیستان‌و بلوچستان اعزام شده و هم اکنون این هیئت با استقرار در منطقه بررسی مسائل منطقه و کنترل و بازرسی مبادی عرضه و تامین سوخت را در دستور کار دارد.

در استان سیستان‌وبلوچستان، اقدام‌های پیشگیرانه‌ای در زمینه جلوگیری از توزیع خارج از شبکه در حال برنامه‌ریزی و اجراست که از جمله این اقدام‌ها، اجرای طرح پایش مصرف سوخت در مجاری عرضه و مصرف‌کنندگان عمده است که با دعوت از کارشناسان مناطق سراسر کشور در منطقه زاهدان اجرا می‌شود.

یکی از دلایل افزایش مصرف سوخت در سیستان‌وبلوچستان، ورود کارت‌های سوخت مهاجر از دیگر مناطق کشور است که به‌منظور پیشگیری از آن تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار کارت سوخت متخلف در این استان ابطال و مسدود شده است.

اختلاف نرخ فرآورده‌های نفتی با کشورهای همسایه، مرزی بودن منطقه، افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در کشورهای همجوار و برخی تخلفات از جمله صدور بارنامه‌های جعلی و سوخت‌گیری کارت‌های مهاجر از جمله دلایل پدیده قاچاق در استان زاهدان است.