در این نشست مجید تکبیری - رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمدیهای صادراتی - با اشاره به برگزاری این دوره از نمایشگاه در فضای تحریم، اظهار کرد: پیشبینیها نشان میدهد حداقل ۶۰ کشور و حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تاجر و بازرگان خارجی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.
وی همچنین یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه را، تقویت بسترهای صادراتی بنگاههای کوچک و متوسط عنوان کرد و گفت: برگزاری بازدیدهای صنعتی، نشستها و همچنین حضور مجموعههایی که به حوزه صادرات خدمات ارائه میدهند از جمله هدفگذاریهای این مجموعه در نمایشگاه است.
به گفته رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندیهایی صادراتی ایران، در اولین و دومین دوره این نمایشگاه به ترتیب ۳۹ و ۴۸ کشور حضور داشتند که منجر به انعقاد حدود ۷۰ و ۱۰۰ قرارداد و تفاهمنامه تجاری شد.
تکبیری همچنین اعلام کرد که حضور گروههای صادراتی در حوزههای مختلف ساختمان، پتروشیمی، تجهیزات پزشکی، پوشاک و چرم، نساجی، مبلمان و صنایع دستی پیشبینی شده است.