:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
رییس انجمن مدیریت کیفیت مطرح کرد:

با ارتقا کیفیت چند بنگاه اقتصادی، کیفیت بنگاه‌ها توسعه نمی‌یابد

رییس انجمن مدیریت کیفیت تاکید کرد که صرفا با چند بنگاهی که کیفیت خود را ارتقاء داده‌اند، به هدف مدنظر که که بهبود کیفیت به معنای توسعه بنگاه‌ها و در نهایت توسعه اقتصادی است، نمی‌رسیم.
کد خبر: ۱۲۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
اقتصادگردان- فرزین انتصاریان در مراسم روز ملی کیفیت و اختتامیه پانزدهمین دوره ارزیابی ملی کیفیت ایران که با حضور نیره پیروزبخت - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران -، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بخش خصوصی و صاحبان صنایع و نمایندگان مجلس امروز (سه‌شنبه) در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، اظهار کرد: در قانونی که سال جاری ابلاغ شد، نظام نوین استانداردسازی مدنظر قرار گرفته است و در حال اجراست و این قانون در راستای اهداف نظام کلان مدیریت کیفیت بر ساختار اقتصاد کشور است و خلاهای قانونی در این زمینه رفع شده است.

وی با تاکید بر این‌که مدیریت کیفیت در سطح بنگاه و اقتصاد کلان متفاوت است و باید بدانیم که صرفا با چند بنگاهی که کیفیت را توسعه داده‌اند، به هدف مدنظر نمی‌رسیم، گفت: تعالی و کیفیت پایانی ندارد. حدود پانزده سال است که جایزه ملی کیفیت ارایه می‌شود ولی امروز این رویکرد کاملا متفاوت است و این بدان معناست که امروز به نتیجه فعالیت‌های بیست ساله در این حوزه دست یافته‌ایم، هرچند هنوز راه طولانی در پیش داریم.

انتصاریان با اشاره به این‌که بهبود کیفیت به معنای توسعه بنگاه‌ها و در نهایت توسعه اقتصادی است و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی به شمار می‌آید، اظهار کرد: زمانی می‌توانیم به توسعه کیفیت امیدوار باشیم که کیفی‌سازی در سطح کلان اقتصادی رخ دهد.

رییس انجمن مدیریت کیفیت با بیان این‌که کیفیت در هر جامعه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر کالاهای تولیدی ما با کیفیت باشد به طور طبیعی موجب جذب مشتری می‌شود، خاطرنشان کرد: همین موضوع رشد اقتصادی را رقم می‌زند و حضور در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: امروز استانداردسازی و افزایش کیفیت در ایران از هر موضوعی مهمتر است و باید در اولویت قرار گیرد چرا که ما توان تولید کالا و محصولات را داریم و فقط نیازمند رشد کیفیت در آنها هستیم.