:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
عضو هیات مدیره راه‌آهن عنوان کرد:

اهواز، نخستین شهر برخوردار از ریل‌باس شهری

عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: با توجه به اهتمام ویژه شهردار اهواز به اهمیت خطوط ریلی در رونق و توسعه کلانشهر اهواز، اهواز نخستین شهر ایران در زمینه استفاده از ریل باس بود و امیدوارم با همکاری شهرداری و راه‌آهن جنوب و تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر شاهد استقبال مردم اهواز از ریل باس باشیم.
کد خبر: ۱۲۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
اقتصادگردان- سعید رسولی در این جلسه که روز گذشته 21 آبان ماه با حضور مدیرکل راه‌آهن جنوب و شهردار اهواز برگزار شد با بیان رویکردهای اخیر این سازمان اظهار کرد: در دوره اخیر رویکرد بسیار موثری در مجموعه راه‌آهن در سطح کشور به وجود آمده که نوید تحولات بزرگی را در صنعت حمل و نقل کشور می‌دهد.

وی ادامه داد: در این رویکرد خدمات‌رسانی راه‌آهن صرفاً به مسافربری بین شهری محدود نمی‌شود، بلکه خطوط راه‌آهن در خدمت رفاه شهروندان در داخل شهرها، رونق صنعت، اشتغال‌زایی و گسترش توریسم و ... خواهد بود.

رسولی، خوزستان را یکی از استان‌های هدف در رویکرد جدید راه‌آهن خواند و گفت: هم اکنون طرح‌های بزرگی در استان خوزستان تعریف شده که شامل اتصال شلمچه به بصره، TOD ایستگاه اهواز ( TOD به معنای توسعه بر مبنای حمل و نقل همگانی) که شامل چند پروژه می‌شود، اتصال مسجدسلیمان به اهواز، اتصال سربندر به خرمشهر و ... هستند که با بهره‌برداری از این طرح‌ها گشایش در استان خوزستان و کشور پدید می‌آید.

وی به وضعیت کشور در حال حاضر اشاره کرد و افزود: هم اکنون ما در حال جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم و بر این اساس باید هر دستگاهی تمام ظرفیت‌های خود را برای حل مشکلات کشور پای کار بیاورد و راه‌آهن جمهوری اسلامی نیز بر این اساس آماده همکاری است.

رسولی، با تشکر از همراهی شهردار اهواز اظهار کرد: با توجه به اهتمام ویژه شهردار اهواز به اهمیت خطوط ریلی در رونق و توسعه کلانشهر اهواز، اهواز نخستین شهر ایران در زمینه استفاده از ریل باس بود و امیدوارم با همکاری شهرداری و راه‌آهن جنوب و تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر شاهد استقبال مردم اهواز از ریل باس باشیم.

13 ایستگاه ریل باس در اهواز ایجاد می‌شود

در ادامه منصور کتانباف شهردار اهواز اظهار کرد: با صدور مجوز از سوی راه‌آهن کشور، به زودی عملیات اجرایی پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح سپنتا و ۱۸ متری چهارم کیان آباد، احداث ١٣ توقفگاه ریل باس درون شهری و تعریض و توسعه خیابان امام شرقی (ره) از محدوده ایستگاه راه‌آهن کارون تا خیابان شهید رستگاری مطابق طرح‌های مصوب آغاز می‌شود.

وی در خصوص احداث ۱۳ ایستگاه ریل باس گفت: بر اساس توافق انجام شده، فعلاً ایستگاه‌های مکانیزه با دارا بودن امکانات رفاهی اولیه نظیر وسایل سرمایشی و گرمایشی و ... در محل‌های مورد نظر احداث و به تدریج سازه‌های دائمی طبق استانداردهای راه‌آهن احداث می‌شود.

کتانباف افتتاح خطوط ریل باس را زمینه‌ساز تحولی بزرگ در حمل و نقل شهری دانست و بر ضرورت اطلاع رسانی هرچه بیشتر برای تشویق مردم به استفاده از ریل باس تاکید کرد.

وی همچنین از همکاری و تلاش‌های مجموعه راه‌آهن جنوب و کشور به ویژه عضو هیات مدیره راه‌آهن و مدیرکل راه آهن جنوب تشکر و قدردانی کرد.