:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
مدیر ابزارهای نوین مالی فرا بورس ایران:

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه برای استارتاپ ها ایجاد می‌کنیم

مدیر ابزارهای نوین مالی فرا بورس ایران گفت: صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه برای استارتاپ ها و شرکت‌های ابتدایی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۲۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
اقتصادگردان- ندا بشیری شامگاه (یکشنبه) در نشست همکاری‌های صنعتی ایران و کره جنوبی که به منظور رشد و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط  در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار ناظر تمام انستیتوهای مالی و بورس‌ها در کشور است. بورس اوراق بهادار تهران مختص شرکت‌ها و کمپانی‌های ساخته شده و بزرگ است.

وی افزود: ایران فرا بورس، یک سری الگوهای روشن برای تمام شرکت‌ها ازجمله استارتاپ ها و شرکت‌هایSME  را در راستای استفاده از پتانسیل‌های بازار سرمایه ایران ایجاد می‌کند.

مدیر ابزارهای نوین مالی فرا بورس ایران با بیان اینکه ISO یک سازمان بین‌المللی استاندارد گذاری برای تمام بورس‌های دنیا است، تصریح کرد: در صورت مشاهده رشد و ظهور بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی، یک شرکت بزرگ آن را لیست می‌کند. درواقع در فرا بورس، بازار SMEها را برای کاهش الزامات، پذیرش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای پوشش ریسک، نمی‌گذاریم هر فردی، سهام شرکت‌های کوچک و متوسط را خریداری کند، افزود: سرمایه‌گذاران شرکت‌ها را بر روی تابلوی بورس مشاهده و انتخاب می‌کنند. درواقع در صورت کسب سود در شرکت‌ها،  تمام سهامداران از آن بهره مند می‌شوند و در صورت ضرر نیز اتفاق خاص و ضرری ایجاد خواهد شد. 

بشیری ادامه داد: در بورس، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه برای استارتاپ ها و شرکت‌های ابتدایی در نظر گرفته شده است. جعبه شنی نیز طرح دیگر بورس برای نظارت بر فعالیت بنگاه‌های اقتصادی است و برای آن‌ها قوانین لازم را تصویب می‌کند.

رئیس گروه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز در این نشست، اظهار کرد: سازمان سرمایه‌گذاری وزارت امور اقتصاد و دارایی  کشور به نیابت از هیئت‌وزیران مجوز لازم را صادر کرده است.

مریم فرجی افزود: سازمان سرمایه‌گذاری و دارایی کشور برای  سرمایه‌گذارانی که اطلاعات پروژه خود برای معرفی به سرمایه‌گذاران خارجی در اختیار سازمان اقتصاد قرار می‌دهد، بازاریابی بین‌المللی را در کشورهایی همچون کره جنوبی انجام می‌دهد.