:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تک‌روستای بدون برق تهران تا تابستان روشن می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: تنها یک روستا در استان تهران بدون برق است که با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، نهایتا تا تابستان آینده برق‌دار خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
اقتصادگردان- حاجی‌رضا تیموری با بیان این‌که روستای سرخ‌دشت در استان تهران بدون برق است، اظهار کرد: در حال حاضر کار اجرایی برق‌رسانی این روستا مراحل خود را طی می‌کند و اکنون دنبال مشخص کردن پیمانکار هستیم.

وی با بیان این‌که این طرح وارد مناقصه شده است، تاکید کرد: به محض مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی کار آغاز و پیش‌بینی می‌شود که در تابستان این روستا به‌طور کامل برق‌دار شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران درباره جمعیت ساکن در این روستا، اظهار کرد: طبق گفته ساکنان در این روستا بالای ۲۰ خانوار ساکن هستند و بین ۷۰ تا ۸۰ خانوار نیز به‌صورت غیرسکونتی اسکان دارند.

تیموری با اشاره به هزینه اجرای این کار، گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته برق‌دار کردن این روستا به ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص تعداد مشترکان پرمصرف در استان تهران، اظهار کرد: ۸۵ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

در استان تهران ۳۲ شهر و ۷۵۵ روستا وجود دارد که بنا به گفته مسوولان، در حال حاضر تنها یک روستای بدون برق در استان تهران وجود دارد؛ پیش از این اعلام شده بود که اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه، تامین شده و طرح برق‌رسانی به این روستا در حال اجراست.