:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تکنولوژی با منافع عده‌ای تعارض دارد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تکنولوژی با منافع عده‌ای تعارض دارد، گفت: بکارگیری مولفه‌های اقتصادی و فناوری در سیاست‌های توسعه تکنولوژی و ایجاد اکوسیستم توسعه نوآوری‌ها به تنهایی موثر نیست و باید در کنار آن نیز توجه به مولفه‌های فرهنگی و اجتماعی را در اولویت قرار دهیم.
کد خبر: ۱۲۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
اقتصادگردان- سلیمان پاک‌سرشت در اختتامیه ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، با بیان این‌که در دنیای امروز نمی‌توان پذیرفت که کارهای نوآورانه و فناورانه تنها از طریق استعداد ذاتی و براساس یک قانون ساده عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد، گفت: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها مهم است ولی چندان کافی نیست؛ چراکه این تکنولوژی ها در زندگی ما به چشم نمی‌خورد.

وی با بیان این‌که امروزه پذیرش تکنولوژی و نوآوری در دنیا فرآیند سخت و پیچیده‌ای است و تغییراتی را به دنبال دارد، بیان کرد: اصولا تغییراتی که به دنبال تکنولوژی‌ها به وجود می‌آید وسیع بوده و موانع و مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

پاک سرشت با اشاره به این‌که تکنولوژی به دو دسته نرم و سخت تبدیل می‌شود، افزود: علی‌رغم این‌که می‌دانیم تکنولوژی تغییر و تحولاتی را در جامعه به دنبال داشته و ارزش افزوده ایجاد می‌کند، ولی چندان جایگاه مناسبی ندارد؛ از این رو حل این موضوع باید از طریق تکنولوژی نرم انجام گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که تکنولوژی با منافع عده‌ای تعارض دارد، عنوان کرد: محیط نهادی پذیرش نوآوری‌ها، میانگین مهارتی جامعه بوده و نداشتن این مهارت به معنی مشکل داشتن در حوزه پذیرش و نوآوری است.

وی تصریح کرد: برای این‌که نوآوری داشته باشیم باید چالش‌های موجود در راستای پذیرش نوآوری‌ و فناوری‌های جدید حل شود.