:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

تامین گاز نیروگاه ها، مصرف گازوئیل و مازوت را کاهش داد

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی می گوید: امسال 6.6 درصد نسبت به پارسال گاز بیشتری به نیروگاه های حرارتی تحویل داده شد که به دنبال آن، مصرف گازوئیل و مازوت در این نیروگاه ها به ترتیب 21 و 27 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۱۲۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
اقتصادگردان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «عبدالرسول پیشاهنگ» در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران اضافه کرد: پارسال 95.5 درصد از سوخت نیروگاه های حرارتی را گاز، 2.18 درصد از آن را گازوییل و 2.32 درصد از آن را مازوت تشکیل می داد.
وی ادامه داد: ایران از نظر ظرفیت تولید برق در رتبه نخست خاورمیانه و رتبه چهاردهم دنیا قرار دارد.
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی در مورد داخلی سازی در نیروگاه ها نیز گفت: هم اکنون90 درصد از تجهیزات نیروگاهی کشور ساخت داخل است.
به گفته معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی، سه دسته نیروگاه دولتی، بخش خصوصی و دولتی‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند در کشور وجود دارد که راهبری و برنامه‌ریزی آنها در زمینه های هدایت و سوخت رسانی در دست شرکت مادر تخصصی برق حرارتی است.
پیشاهنگ با بیان اینکه آمادگی و برنامه ریزی برای تابستان سال آینده از 15 شهریور ماه امسال آغاز شده است، گفت: امیدواریم این تعمیرات را تا خرداد سال آینده به پایان برسانیم.