:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت :

باید نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور را رشد و توسعه دهیم

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت گفت: در شرایطی که آمریکا تلاش دارد با تشدید تحریم ها، اقتصاد ایران را تحت فشار قرار دهد و کشور را در حوزه تجارت و بازرگانی منزوی سازد، هر رویدادی که بتواند منجر به حضور تجار و فعالان اقتصادی دنیا به ایران شود باید مورد استقبال قرار گیرد.
کد خبر: ۱۲۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- محمدرضا مودودی در گفت و گو با ستاد خبری ایران اکسپو 2018 افزود: حتی اگر در شرایط کنونی این تصور وجود داشته باشد که  ممکن است به لحاظ تبادل کالایی فضای مساعدی پیش رو نباشد ، البته باید بگویم به نظر نمی رسد که در این دوره از تحریم ها اقدامات آمریکا در این زمینه موفقیت آمیز باشد، باید بازرگانان بین المللی به ایران بیایند و فضای تولید داخل و توانمندی های کشور را مشاهده کنند که حتی در شرایط تحریم ها هم دست از تولید و بازاریابی و عرضه تولیدات خود برنمیدارد بنابراین باید تلاش کنیم با برگزاری این دست نمایشگاه ها این رویکرد را تقویت کنیم.

مودودی معتقد است: شادابی و تحرک تولید و ظرفیت های بالقوه اقتصاد کشور ما موضوعی نیست که تجار و فعالان اقتصادی دنیا به راحتی از کنار آن رد شوند و این برگ برنده مهمی برای ما است.

وی افزود: ما باید این نمایشگاه ها را رشد و توسعه داده و به هر شکلی بتوانیم خودمان هم هیئت های تجاری و فرهنگی اعزام کنیم و هم شرایطی را فراهم سازیم که هیئت های تجاری و فرهنگی و حتی سیاسی کشورهای دیگر  به ایران دعوت شوند.

 معاون سازمان توسعه تجارت در پایان تاکید کرد: ما با این نمایشگاه ها می توانیم علاوه بر نشان دادن قابلیت های بیشتر از کشورمان، نگاه دنیا را به برند ایران به عنوان کشوری اهل تکنولوژی تغییر دهیم، به هر حال ایران دارای دانش فنی و توان تولید بالایی بوده و اهل تعامل و صلح با دنیا است و این موضوعات را می توانیم در اینگونه نمایشگاه ها بازتاب دهیم.