:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
مدیرعامل عمران پردیس خبر داد:

پکیج مسکن مهر پردیس در حال نصب است

علت کمبود پکیج در فاز ۱۱ این بود که با نوسانات ارزی، طبیعتا از ابتدای سال ۱۳۹۷ بازار شرایط خاص خود را پیدا کرد. بعضی اقلام در بازار موجود نیست ‌یا کم است. یکی از این کالاها پکیج است. از سوی دیگر با تایید نکردن موضوع گاز مواجه بودیم که باعث شد جدا از سردی هوا، مشکل پخت و پز هم برای مردم ایجاد شود
کد خبر: ۱۲۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
اقتصاد گردان - مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با توجه به محدودیت پکیج، شرکت سازنده با اولویت قرار دادن متقاضیان ساکن در واحدها در حال نصب پکیج است. از طرف دیگر به دلیل طولانی شدن پروژه ناشی از کمبود منابع دولتی، به دنبال آن هستیم تا با تغییر در قوانین و مقررات مسکن مهر، منابع دولتی را به این طرح نیز بیاوریم که پیش‌بینی می‌شود ظرف دو سه ماه آینده موضوع محقق شود و پروژه سرعت بگیرد.

حبیب‌الله چاغروندی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: علت کمبود پکیج در فاز ۱۱  این بود که با نوسانات ارزی، طبیعتا از ابتدای  سال ۱۳۹۷ بازار شرایط خاص خود را پیدا کرد. بعضی اقلام در بازار موجود نیست ‌یا کم است. یکی از این کالاها پکیج است. از سوی دیگر با تایید نکردن موضوع گاز مواجه بودیم که باعث شد جدا از سردی هوا، مشکل پخت و پز هم برای مردم ایجاد شود. با پیگیری‌هایی که به طور مرتب با شرکت بوتان صورت گرفت، توافقاتی شد تا پکیج، ابتدا برای کسانی که در واحدهای خود مستقر هستند نصب شود و به تدریج در تمامی واحدها صورت گیرد.

در واحدهایی که متقاضیان حضور دارند پکیج در حال نصب است

وی افزود: هم‌اکنون پکیج‌ها در واحدهای فاز ۱۱ در حال نصب است. به دلیل محدودیت در تعداد،‌ بازدیدی توسط شرکت سازنده صورت می‌گیرد و در واحدهایی که متقاضیان حضور دارند، پکیج‌ها نصب می‌شود. امیدواریم با پیگیری‌های مستمری که توسط مسوولان در تمام سطوح انجام می‌شود به سرعت موضوع پکیج و البته موضوع  مسکن مهر به صورت عامل رفع و رجوع شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان این‌که فازهای مختلف مسکن مهر پردیس، مشکلات متنوعی دارند، گفت: بخش عمده از مسائل فازهای ۹، ۵، ۱۱ و ۸ مشترک است که عموما به تکمیل و تاخیر در واگذاری واحدها مربوط می‌شود. الحمدالله تصمیمات خوبی در این زمینه‌ها اتخاذ شده و پیگیری‌ها مرتبا انجام می‌شود. دولت لوایح مختلفی را درخصوص مسکن مهر پیگیری می‌کند. دنبال این هستیم که بتوانیم از منابع دولتی، امکانات  شرکت عمران و مجموعه وزارتخانه بهره بگیریم تا به پروژه‌های طولانی شده مسکن مهر سرعت بدهیم.

یارانه‌های دولتی جوابگوی مسکن مهر نیست

چاغروندی در پاسخ به این سوال که یارانه‌های دولتی تخصیص یافته به پردیس تا چه حد محقق شده است گفت: این مبالغ حقیقتا هنوز به مرحله‌ تخصیص نرسیده است. البته مشکل پردیس بزرگ‌تر از این رقم‌ها است و با این یارانه‌ها مشکل تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر حل و فصل نمی‌شود. تاخیر هفت ساله باعث شده تا قیمت‌ها ارتقا پیدا کند. از آن طرف مردم پولشان را داده‌اند و انتظار این‌که مجددا مشارکت کنند، انتظار بی‌جایی است. هم‌اکنون با پیگیری‌هایی که از طرف وزارت راه و شهرسازی شده، مواردی در دستور کار دولت است که کمک‌هایی از محل‌های ویژه صورت گیرد. از سوی دیگر درخواست کردیم در اصلاحیه بودجه ۱۳۹۷ مسکن مهر، بخصوص پردیس مورد توجه قرار گیرد. انشاءالله با این اقدامات،‌ پروژه‌های مسکن مهر را تسریع بدهیم و انتظار عمومی را پاسخ دهیم.

وی با بیان این‌که تعدادی از سازنده‌های مسکن مهر پردیس طی هفت سال اخیر کوتاهی‌هایی داشتند، خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم که با رعایت ضوابط و قوانین، پیمانکاران را مجاب به انجام تعهداتشان کنیم. در غیر این صورت افراد دیگری را جایگزین خواهیم کرد.

به دنبال ساز و کار قانونی هستیم تا از اعتبارات دولتی استفاده کنیم

مدیرعامل شرکت عمران پردیس یادآور شد: در قوانین مسکن مهر، اعتبارات دولتی پیش‌بینی نشده و به همین دلیل در قراردادها جایی برای این اعتبارات لحاظ نشده است. در پردیس بجز یارانه و کمک‌های مقطعی، اعتبار دولتی قابل توجهی تخصیص نیافته است. اما هم‌اکنون که پروژه طولانی شده و مشکلاتی ایجاد شده دنبال این هستیم که ضوابطی ایجاد کنیم تا دولت هم بتواند کمک کند. البته نه این‌که دولت نخواهد کمکی داشته باشد، موضوع این است که تا الان، قوانین و مقررات، ماهیتا این اجازه را نمی‌دهد. هم‌اکنون تغییر مقررات را در اصلاحیه بودجه ۱۳۹۷ پیشنهاد داده‌ایم که ظاهرا کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم بخشی از آن تایید کرده است. دولت هم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرد و به نظر می‌رسد ظرف دو سه ماه آینده به نقطه‌ای برسیم که می‌توان از اعتبارات دولتی استفاده کرد.

چاغروندی ادامه داد: بعد از این اقدام، موانع اعتباری ما برطرف می‌شود که بتوانیم انشاءالله طی یک زمان‌بندی مفید و چارچوب‌دار، پروژه‌ها را تکمیل کنیم. بعضی از پروژه‌ها تا پایان سال به اتمام خواهند رسید.

به گزارش ایسنا، از حدود ۸۵ هزار واحد مسکن مهر پردیس، ۵۰ هزار واحد به مرحله‌ نازک‌کاری رسیده و از این تعداد تاکنون ۳۰ هزار واحد افتتاح شده و سایر واحدها در مرحله‌ ۸۰ درصد پیشرفت قرار دارد. چاغروندی پیش‌از این در گفت‌وگو با ایسنا، برآورد هزینه‌ها برای ایجاد شرایط حداقلی در شهر جدید پردیس را ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان دانسته و گفته بود: اگر این رقم اختصاص پیدا کند بخش عمده مشکلات حل می‌شود و می‌توانیم به اسکان اولیه برسیم. بعد از این‌که سکونت انجام گرفت می‌توان به تدریج خدمات را افزایش داد.