:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

توافق زیمنس و جنرال الکتریک برای تولید ۲۴ گیگاوات برق در عراق

دولت عراق با زیمنس و جنرال الکتریک برای فراهم کردن حداکثر ۲۴ گیگاوات تولید نیرو تفاهم‌نامه امضا کرد.
کد خبر: ۱۲۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
اقتصادگردان- مصعب المدرس، سخنگوی وزارت برق عراق به خبرگزاری شینهوا گفت: این وزارتخانه با شرکت‌های زیمنس آلمان و جنرال الکتریک آمریکا برای افزایش تولید برق عراق تفاهم‌نامه امضا کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت برق عراق، توافق زیمنس که بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد، ۱۱ گیگاوات به ظرفیت تولید نیرو در چهار سال آینده خواهد افزود.

توافق با جنرال الکتریک که ۱۵ میلیارد دلار ارزش دارد، ظرف سه تا پنج سال آینده، حداکثر ۱۴ گیگاوات به ظرفیت تولید برق عراق اضافه خواهد کرد.

زیمنس در بیانیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرد طرح این شرکت میلیاردها دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و ظرفیت تولید برق بیشتر برای ۲۳ میلیون نفر جمعیت فراهم می‌کند.

توافق زیمنس شامل ایجاد نیروگاه‌های برق و ارتقای نیروگاه‌های فعلی است و کمک به بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و آموزش فنی است.

از سوی دیگر، جنرال الکتریک در بیانیه‌ای در وب سایتش اعلام کرد انتظار دارد حداکثر ۱۴ گیگاوات ظرفیت تولید نیرو اضافه کرده، ۶۵۰۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و از دولت برای تحقق صرفه‌جویی و جلوگیری از زیان حداکثر ۳ میلیارد دلار در سال پشتیبانی کند.

در حال حاضر ظرفیت تولید نیروی عراق به ۱۵.۷ گیگاوات رسیده است در حالی که این کشور به ۲۳ گیگاوات نیرو نیاز دارد.

بر اساس گزارش شینهوا، عراق در طول سالهای پس از تهاجم آمریکا در سال ۲۰۰۳، دچار کمبود شدید نیرو شد اما دولت این کشور به دلیل فساد و مدیریت ضعیف، نتوانست تولید برق را به وضعیت سابق برگرداند.