:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس هیات مدیره شرکت پلی اکریل ایران مطرح کرد؛

برخی نهادها به دنبال تصاحب اموال پلی‌اکریل

رئیس هیات مدیره شرکت پلی اکریل ایران با بیان اینکه علاقه‌ای به فروش املاک و مستغلات خود نداریم و دوباره خط تولید را تحویل خواهیم گرفت، گفت: اگر خطوط اکریلیک پلی‌اکریل راه نیفتد علاوه بر روزمرگی به عقب بازخواهیم گشت.
کد خبر: ۱۲۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
اقتصادگردان- محمدجواد پورسیدی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه فعالیت شرکت پلی اکریل ایران در سه بخش شرکت، کارخانه و بورس است، اظهار کرد: مطابق ماده 141 قانون تجارت، کارخانه پلی اکریل و مباحث مربوط به تولید با هیات اجرایی دولت است، اما بحث شرکت و بورس تحت نظارت هیات مدیره است.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته وضعیت کارخانه بهتر شده است، تاکید کرد: از زمان استقرار هیات اجرایی در مدت 25  ماه گذشته، طی دو ماه گذشته حقوق کارگران این کارخانه به طور کامل پرداخت شده و قرار است در ماه‌های آینده علاوه بر پرداخت حقوق، معوقات کارگران نیز پرداخت شود.

رئیس هیات مدیره شرکت پلی اکریل ایران با اشاره به اینکه به دنبال کوچک‌سازی و چابک سازی پلی اکریل هستیم، گفت: هیات مدیره به دنبال پرداخت دیون شرکت‌های خود است، هم‌چنین در یک ماه گذشته بالغ بر 10 میلیارد تومان از بدهی‌های شرکت پلی‌اکریل ایران پرداخت شده است.

وی با اشاره به بدهی مالیاتی 11 میلیارد و 800 میلیون تومانی این شرکت در هیات اجرایی، افزود: با مذاکره و بخشودگی مالیاتی، سه میلیارد و 800 میلیارد تومان آن مفاصا حساب شده است، همچنین بدهی این مجموعه به تامین اجتماعی 43 میلیارد تومان بود که با رایزنی‌های صورت گرفته بیش از 10 میلیارد تومان تخفیف بخشودگی گرفته و بقیه بدهی‌ها تقسیط و حدود 7 میلیارد تومان را به عنوان پیش‌پرداخت تهاتر کردیم.

پورسیدی با بیان اینکه برای بخشودگی و تخفیف بدهی‌های خود در حال مذاکره با مجلس، دولت، وزارت اقتصاد و همچنین بانک‌های تجارت، ملی، ملت و ... هستیم، افزود: اولویت پرداخت بدهی‌های این شرکت پرداخت حقوق کارگران است از سوی دیگر علاقه‌ای به فروش املاک و مستغلات خود نداریم، البته در حال تلاش هستیم  تا خط تولید را دوباره تحویل بگیریم.

وی با اشاره به اینکه برخی نهادها همچون تامین اجتماعی، بانک‌ها، مالیات و ... برای دریافت طلب خود به دنبال تملک اموال این شرکت هستند، گفت: برای اینکه اموال شرکت پلی اکریل ایران وارد مزایده نشود در پی مذاکره با تامین اجتماعی، بانک‌ها و ... برای تهاتر و بخشودگی بدهی‌های خود هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال تعیین تکلیف اموال پلی اکریل هستیم، تصریح کرد: جرائم بانکی این شرکت به بانک‌ها 104 میلیارد تومان است و امیدواریم در این مسیر از بخشودگی تمام بانک‌ها استفاده کنیم تا عمده مشکلات شرکت برطرف شود.

رئیس هیات مدیره شرکت پلی اکریل ایران با تاکید بر اینکه به دنبال آن هستیم تا هرجایی را در توقیف داریم، با مذاکره تعیین تکلیف کنیم، افزود: بخشی از مشکلات پلی‌اکریل مربوط به مسائل جاری کشور است و با محدودیت‌های ایجاد شده دچار مشکلاتی شده‌ایم، بااین‌حال شرکت پلی اکریل به شرط بخشودگی جرائم و تخفیف با بخش‌های مختلف مذاکره می‌کند.

وی در پاسخ به سوال در خصوص وضعیت کارگران پلی اکریل و بازگشت آن‌ها به کار، اظهار کرد: حوزه پرسنلی و تولید مربوط به هیأت اجرایی است، اما حدود 1600 نفر از پرسنل به‌طور کامل به کار بازگشته‌اند و بین 60 تا 80 درصد تولید پلی‌استر و DMT کارخانه پلی اکریل فعال شده است، البته هیات اجرایی در تلاش است کارخانه به هیات مدیره پلی اکریل ایران بازگردد و خط تولید اکریلیک به عنوان بیشترین محل درآمد، راه‌اندازی شود.

پورسیدی با بیان اینکه اگر هیات مدیره و سهام‌داران در مدیریت شرکت و یا کارخانه توانایی اداره نداشته باشند، هیأت اجرایی وارد کار می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر مقوله پرسنلی و تولید در اختیار هیأت اجرایی است، اما بحث شرکت‌های بازرگانی و خدمات بندی زیرمجموعه هیات مدیره است، البته شرکت پلی اکریل ایران به دنبال تولید درآمدزا و نه هزینه‌بر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه زیان انباشته شرکت حدود 650 میلیارد تومان است، گفت: در دوره فعلی و مطابق آخرین گزارش حدود 100 میلیارد تومان به زیان انباشته این شرکت اضافه شده است و چیزی حدود 1150 میلیارد تومان نیاز به افزایش سرمایه داریم که با تصویب مجامع قانونی باید انجام شود.

رئیس هیات مدیره شرکت پلی اکریل ایران با بیان اینکه به دنبال افزایش نرخ ارز و با توجه به این‌که عمده دستگاه‌ها وارداتی است می‌توان از این محل افزایش خوبی داشته باشیم که منوط به مجوز بورس است، افزود: بخش اموال و دارایی‌های شرکت‌های گروه هیچ‌گاه در محاسبات حساب نشده است، البته شرکت DMT، الیاف زاینده‌رود، شرکت فنی مهندسی فن‌گستر و شرکت ماهشهر و ... ظرفیت خوبی دارند و هیأت مدیره به افزایش سرمایه خوش‌بین است.

وی در ادامه با بیان اینکه 65 درصد کارخانه پلی اکریل اصفهان در دو ماه گذشته فعال شده است، افزود: در حال حاضر کارخانه پلی‌اکریل با 38 درصد توان خود آن هم در بخش پلی‌استر فعال است، همچنین مجموع تولید روزانه کارخانه به خصوص پلی‌استر 130 تن است.

پورسیدی با بیان اینکه شرکت پلی‌اکریل ایران یکی از شرکت‌های گروه است، اما کارخانه در اختیار ما نیست درحالی‌که گردش عمده مالی ما از این محل است، اظهار کرد: ازآنجایی‌که از کارخانه نمی‌توانستیم درآمدزایی کنیم، به سراغ کاهش هزینه‌ها رفتیم و به دنبال انحلال شرکت‌های کوچک بدون کارایی هستیم.

وی با بیان اینکه حدود 8 میلیارد تومان بخشودگی مالیات دارم و البته برخی بدهی‌ها را به صفر رساندیم و همچنین 3.8 میلیاردی تومان بدهی دیگر خود را نقداً پرداخت کردیم، تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته امکان پرداخت بدهی‌های خود را نداشتیم تامین اجتماعی به دنبال ضبط و مزایده ویلاهای ما بود، اما با مذاکرات صورت گرفته مقرر شد بدهی 7 میلیارد تومانی به تامین اجتماعی تهاتر شود.

رئیس هیات مدیره شرکت پلی اکریل ایران با تاکید بر اینکه به دنبال مذاکرات نتیجه‌بخش هستیم، تصریح کرد: عمده مشکلات ما بحث جرائم است که در صورت حل این موضوع بخش بزرگی از دیون شرکت پلی اکریل ایران حل خواهد شد.

وی با اعتقاد بر اینکه اگر خطوط آکریلیک پلی‌اکریل راه نیفتد علاوه بر روزمرگی به عقب باز خواهیم گشت، ابراز امیدواری کرد: با تحویل کارخانه به هیات مدیره در مدت 45 روز تمام خطوط می‌توانند به 80 درصد ظرفیت خود برسند.

پورسیدی با بیان اینکه مصرف سالانه اکریلیک کشور 150 هزار تن است که ظرفیت تولید ما به شرطی تولید کامل یک‌سوم است، گفت: اگر وارد تولید شویم، دولت می‌تواند در بخش تعرفه به ما کمک کند.