:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خواستار شد

بازبینی دولت در سیاست‌های حوزه مسکن و بازآفرینی شهری

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست دولت در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری به ویژه بافت فرسوده مغایر با خواسته و مطالبه مردم است و انتظار می‌رود در این سیاق بازبینی شود.
کد خبر: ۱۲۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
اقتصادگردان- صدیف بدری اظهار کرد: بعد از گذشت 7 ماه تازه دولت به یادش افتاده تا برای بازآفرینی شهری به ویژه احیای بافت فرسوده منابعی را اختصاص دهد در حالی که در بسیاری از استان‌های سردسیر وقت و فرصت کار به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه بهتر بود زودتر این تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: در حالی که وزیر راه و شهرسازی استعفا داده عقد چنین توافقنامه‌هایی دردی را از مردم دوا نکرده بلکه نوعی دهن‌کجی به خواست به حق مردم در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری است.

 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در 6 سالی که از عمر دولت یازدهم و دوازدهم می‌گذرد هیچ اقدام مثبت و روبه جلویی در حوزه مسکن آن هم به شکل پایدار انجام نشده چرا که دولت معتقد است حوزه مسکن نمی‌تواند اشتغال پایدار داشته باشد.

بدری گفت: این ادعا در حالی است که بیش از 180 نوع شغل مستقیم مرتبط با حوزه مسکن است و رونق منطقی این بخش می‌تواند به فعال شدن کارخانجات و واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی منجر شود.

وی با اشاره به اینکه باید به تناسب عرضه و تقاضا در حوزه مسکن ساخت و ساز واحدهای مسکونی به ویژه در مناطق بافت فرسوده و نیاز به نوسازی به انجام برسد، تصریح کرد: در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری تکلیف شهرداری‌ها نیز به همراه کمک و همراهی بانک‌ها مشخص نشده و ما با نوعی سردرگمی در این حوزه روبرو هستیم.