:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
پورمختار:

اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی در راس امور دولت قرار گیرد

نماینده مردم بهار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌ که اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی در راس امور دولت قرار گیرد، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز با در نظر گرفتن لوایح و قوانین مرتبط از این موضوع حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
اقتصادگردان- محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت روز شهدای شهر کبودرآهنگ گفت: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری امکان بزرگی است که مسئولین گردشگری از حضور ۱۷ کشور در آبان‌ماه حداکثر بهره‌ را در تفسیر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ببرند.

وی افزود: باز هم اربعین آمد و حضور میلیون‌ها عاشق امام حسین (ع) در کربلا بار دیگر حماسه‌ای بزرگ می‌آفریند. ما باید درس‌های قیام امام حسین (ع) را بشناسیم. در آن روز از دنیاطلبان و مسئولیت‌طلبان و از ترسوهای قدرت پوشالی معاویه و یزید و مذاکره‌طلبان با باطل در مقابل امام حسین (ع) جبهه گرفتند و امروز هم عده‌ای در مقابل علی زمانه ایستاده‌اند و قبله خود را غرب قرار دادند، اما در آخر حق پیروز است.

نماینده مردم بهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قتل جمال خاشقجی مهر باطلی بر ادعاهای حقوق بشری آمریکا بود. آمریکا امروز در راس حامیان رژیم ضد حقوق بشر آل سعود قرار گرفته آیا با چنین رژیمی می‌توان مذاکره کرد؟ آیا حرف‌های سران دولت آمریکا برای حمایت از حقوق بشر قابل باور است؟ سران آمریکا در حالی از آل سعود حمایت می‌کنند که درصدد تحریم مردم ایران هستند. چه صحیح امام فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و زیر پای مردم له می‌شود. ۴۰ سال است که مردم آمریکا را زیر پای خود له کرده‌اند و با له کردن آمریکا ۴۰ سالگی انقلاب را جشن می‌گیرند.

پورمختار عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی باید در راس امور دولت قرار بگیرد و مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن قوانین و لوایح مرتبط از این موضوع حمایت کند. باید توجه کنیم که ما در این خصوص هنوز در ابتدای راه هستیم. نابه‌سامانی‌های امور بانکی و عدم توجه دستگاه‌های متولی به امر تولید برای مثال قطع برق واحدهای تولیدی و مشکلات بانکی از آسیب‌های اجرای اقتصاد مقاومتی است. باید از کشاورزان حمایت شود. وزیر کشور آقای حجتی شما دستور ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی را در کشور صادر کرده‌اید؛ در حالی که بیش از ۲.۵ میلیون صادرات سیب‌زمینی داشتیم.

وی اظهار کرد: کشاورزان چهار سال است که ضرر می‌کنند و شما راه صادرات و ارزآوری را بستید و کشاورز خسته را خسته‌تر می‌کنید. آقای حجتی قبل از استیضاح از اینگونه اقدامات دست بردارید و از کشاورزان حمایت کنید. هر از گاهی شنیده می‌شود رییس جمهور می‌خواهد در خصوص مشکلات صحبت کند اینها توجیهات نخ‌نماست که کمکاری را نشان می‌دهد. مقام معظم رهبری هر آنچه را که برای شرایط امروز لازم بود اعطا کرد. از آقای روحانی می‌خواهم ضمن اطلاعی که از شرایط کنونی دارم باید بگویم که همدردی خوب است، ولی بیشتر به عمل نیاز داریم. دولت باید با همه توان و بدون ملاحظه کار مردم را پیگیری کند.

پورمختار در پایان گفت: از اقدام رییس قوه قضاییه در انتصاب مدیرکل فهیم و توانمند دادگستری استان تشکر می‌کنم. همچنین از آقای نیکبخت استاندار همدان که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل ایشان شد تشکر می‌کنم و تلاش‌های ایشان را مورد قدردانی قرار می‌دهم.