:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس سازمان بورس خبر داد

یک ابزار مالی جدید وارد بازار سرمایه می‌شود

رئیس سازمان بورس گفت: به تازگی یک ابزار جدید مالی توسط کمیته فقهی تایید شده است که برای سمت‌های مدیریتی بازار سرمایه افرادی که در بدنه این بازار هستند، اولویت دارند.
کد خبر: ۱۲۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
اقتصادگردان- شاپور محمدی در مراسم تودیع حسن قالیباف اصل و معارفه علی صحرائی در سمت مدیرعاملی شرکت بورس اوراق بهادر تهران، اظهار کرد: با کمک آقای پورابراهیمی به بودجه سازمان بورس کمک خوبی شد که اگر نمی‌شد ما با مشکلات بر می خوردیم. هیچ سالی بازار سرمایه بدون نوآوری نبوده است، آقای صالح آبادی و آقای فطانت در زمان مدیرتشان در سازمان بورس اقدامات زیادی انجام دادند.

وی افزود: آقای قالیباف آرامش بازار سرمایه بودند. ایشان همیشه با حوصله و بزرگواری تلاش می کرد مشکلات را حل کند. البته ما همچنان به عنوان مشاور سازمان بورس در خدمتشان خواهیم بود.

رییس سازمان بورس ادامه داد: سازمان بورس تلاش کرد از نیروهای بدنه بازار سرمایه عهده دار مدیریت بازار سرمایه شوند. من مدیر آوردن از بیرون را نفی نمی کنم ولی اولویت باید با کسانی باشد که در بدنه بازار سرمایه بودند.

وی با شاره به ابزارهای جدید مالی که در بازار سرمایه باید به کار گرفته شوند، گفت: به تازگی وارانت در کمیته فقهی بورس تایید شده است. همه دوستان باید برای جا انداختن ابزارهای جدید مالی  تلاش کنند.

محمدی افزود: امیدواریم در ادامه هم اصلاحات بیشتری در بازار سرمایه انجام شود. الان در همین ۷ ماه ۲۰۷ میلیارد تومان در بورس ها معامله شد. علاوه بر این در راستای از جلوگیری از سیگنال دهی سازمان بورس ۲۰ کانال تلگرامی را با کمک قوه قضاییه بست.

سازمان بورس افزود: حفظ کلیت بازار سرمایه خیلی مهم است. همه باید کمک کنند که انسجام بازار سرمایه حفظ شود. اگر جایی کسی تخلفی کرده تعمیم اش به بازار سرمایه درست نیست. آن چیزی که اقتصاد های یک کشور را بزرگ می کند شرکت‌های آن کشور خواهد بود. آن چیزی که در بهره وری و نوآوری بنگاه ها رشد را رقم می زند چیزی متفاوت از سیاست های پولی و مالی است. بهره‌وری و نوآوری تنها کلید رشد بازار سرمایه است. تک تک فعالان بازار سرمایه باید بر اساس سودآوری شرکت ها سرمایه گذاری کنند. مدیران ما باید مدیران بهره ور و نو آوری باشند. سازمان بورس تصمیم گرفته شرکت هایی که بهره وری و نوآوری دارند را در اولویت قرار دهد.