:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

سرمایه‌گذاران ایتالیایی در ایران می‌مانند

مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران گفت: شرکت‌های ایتالیایی درخواست‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران دارند و با وجود تحریم‌های امریکا در ایران می‌مانند.
کد خبر: ۱۲۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
اقتصادگردان- آئوگوستو دی جاچینتو در نشست اتاق ساری و فعالان بخش خصوصی مازندران افزود: بااین‌وجود همچنان درخواست‌های زیادی از سوی شرکت‌های ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد و ما در سفارت نیز به دنبال فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری برای این متقاضیان در ایران هستیم. او گفت: حدود 90 درصد از شرکت‌های تولیدی و صنعتی در ایتالیا را شرکت‌های کوچک خانوادگی تشکیل می‌دهند که در شرایط خروج امریکا از برجام و تحریم یکجانبه نیز می‌توانند در ایران فعالیت داشته باشند.

مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران اظهار داشت: ما در شرایط سخت اقتصادی نیز از ایران حمایت می‌کنیم و تاکنون نیز حسن نیت خود را به اثبات رساندیم. دی جاچینتو نگرانی سرمایه‌گذاران ایتالیا را مبادلات مالی و بانکی دانست و ابراز امیدواری کرد تا این مشکلات نیز به زودی برطرف شود. او با اشاره به نزدیکی فرهنگی بین ایران و ایتالیا تصریح کرد: ما باید از ظرفیت فرهنگی نیز برای گسترش مبادلات تجاری استفاده کنیم.