:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در سفر به استان خوزستان :

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با استاندار این استان دیدار کرد

حسين مهري رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن با غلامرضا شريعتي استاندار استان خوزستان ديدار و گفتگو كرد.
کد خبر: ۱۲۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
اقتصادگردان- به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، مهري كه براي ديدار با مقامات استاني، صنعتگران و بازديد از چند طرح صنعتي به استان خوزستان سفر كرده بود، در ديدار با استاندار اين استان گفت : بانك صنعت و معدن با هدف توسعه صنعتي استان خوزستان، با تامين مالي بيش از يك ميليارد يورو طرحهاي صنعتي بزرگ ، نقش بزرگي را در ايجاد اشتغال در اين استان داشته است و در تلاش است تا با ارتباط نزديكتر و قوي تر با صنعتگران و كارآفرينان خوزستان دين خود را به مردم شريف خورستان ادا كند . اين بانك كارهاي بزرگي را در خوزستان انجام داده ولي اين كافي نيست بنابراين با يك برنامه ريزي و اتخاذ يك سياست راهبردي درصدد افزايش نقش محوري خود در اين استان هستيم .
وي تصريح كرد : اين بانك با وجود تعداد اندك شعب خود توانسته است عملكرد چشم گيري در استان داشته باشد چنانكه در زمينه پرداخت تسهيلات در قالب طرح رونق توليد در سالهاي 1395 و 1396 در بين بانك هاي ديگر استان رتبه نخست را از آن خود كرده است .
مديرعامل بانك صنعت و معدن در تشريح نقش بانك در استان تصريح كرد : در ميان طرح هاي بزرگ ، كوچك و متوسطي كه در اين استان توسط بانك صنعت و معدن تامين مالي شده است، فقط در دو طرح پتروشيمي مسجد سليمان با رقم 432 ميليون يورو و طرح فولاد روهينا با 100 ميليون يورو براي 1300 نفر اشتغال مستقيم ايجاد شده است.
وي با اشاره به اين كه اين بانك توانسته است 6 هزار مگاوات از 70 هزارمگاوات ظرفيت توليد برق كشور را تامين مالي كند كه اين رقم 9 درصد از ظرفيت ياد شده است گفت : بانك صنعت و معدن احداث نيروگاه هاي انديمشك و اميديه را با ظرفيت جمعا 1500 مگاوات در استان خوزستان تامين مالي مي كند و اين كار بزرگ نيز در حال اجرا مي باشد .
اين مدير ارشد بانكي افزود : طرحهای عظیم پتروشیمی مسجد سلیمان، فولاد شادگان، نیروگاه برق بهبهان و هفت پروژه شامل نئوپان البرز جنوب، فولاد روهینا، صنایع دریایی ساحل اروند، فولاد پارس هفت تپه، آریا استیل الوند، پرشین کیمیا کلر و گلوکزان کرخه از طرح هاي ياد شده هستند كه با تسهيلات بانك صنعت و معدن مراحل اجرايي خود را در استان خوزستان مي گذرانند و با اتمام آنها براي 3500 نفر به صورت مستقيم شغل ايجاد خواهد شد .
غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان نيز در اين ديدار گفت : بانك صنعت و معدن در توسعه صنعتي استان نقش بزرگ و چشمگيري داشته است و هركس كه از طرح هايي مثل فولاد روهينا ، پتروشيمي مسجد سليمان ، برق مپنا بهبهان و ساير طرحهاي صنعتي تامين مالي شده توسط اين بانك بازديد كند، به خوبي به اين حقيقت پي خواهد برد .
وي افزود : از ميان بانك هايي كه در تامين مالي طرح هاي صنعتي استان همكاري دارند بانك صنعت و معدن از ويژگي و برجستگي خاصي برخوردار است بنابر اين مي توان گفت اين بانك تاثير گذارترين بانك در بخش صنعت و معدن استان خوزستان محسوب مي شود.
استاندار خوزستان ضمن ابراز خرسندي از مراحل پاياني فولاد روهينا و پتروشيمي مسجد سليمان گفت : خوشبختانه مراحل اجرايي نيروگاه انديمشك نيز توسط بانك صنعت و معدن در حال انجام است كه با راه اندازي آن تحولي مثبت در تامين برق استان خوزستان اتفاق خواهد افتاد .
شريعتي ضمن متفاوت دانستن سطح انتظار مسئولان استان از بانك صنعت و معدن تاكيد كرد كه انتظار ياد شده ناشي از برخورداري اين بانك از بدنه مديريتي و كارشناسي كارآمد و ورزيده و بيش از 6 دهه سابقه فعاليت مستمر در تامين مالي طرح هاي صنعتي در كشور است.