:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین‌ها کند است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مذاکرات برای تخصیص ارز مورد نیاز ایرلاین‌ها از طریق سامانه نیما ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون تخصیص ارز از این سامانه به شرکت‌های هواپیمایی روند کندی داشته که در جریان جلسه اخیر، رئیس کل بانک مرکزی وعده داد که این مشکل حل شود.
کد خبر: ۱۲۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
اقتصادگردان- علی عابدزاده در جمع خبرنگاران تصریح کرد: طبق برآوردهای رسمی موجود شرکت‌های هواپیمایی داخلی ۵۰ تا ۵۵ درصد از هزینه‌های خود را به شکل ارزی انجام می‌دهند و در این فضا قطعا حمایت از آنها برای کاهش دادن رقم هزینه‌هایشان اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری تلاش کرده با مذاکراتی که از سوی ایرلاین‌ها با بانک مرکزی انجام می‌دهد، تخصیص ارز نیمایی به آنها را ممکن کند تا به این ترتیب لااقل بخشی از افزایش هزینه‌های آنها جبران شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره وضعیت نرخ‌گذاری بلیت پروازهای شرکت‌های داخلی نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال حاضر برای پروازهای داخلی نرخ تعیین شده‌ای وجود دارد که از سوی تمام ایرلاین‌ها اجرایی شده است و از چند روز قبل نیز نرخ پروازهای خارجی بر اساس ارز نیمایی محاسبه شده و به فروش می‌رسد.

عابدزاده در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت آغاز به کار شرکت هواپیمایی جدیدی که با مرکزیت شهر ساری آغاز به کار کرده، توضیح داد: این ایرلاین کفایت سرمایه لازم برای تاسیس شرکت هواپیمایی جدید را دارد و با وجود اینکه فعلا دو هواپیمای عملیاتی از سوی این شرکت آغاز به کار کرده‌اند، اما از لحاظ ناوگان مشکلی وجود نداشته و استانداردهای لازم لحاظ شده‌اند.

وی درباره آخرین وضعیت تسویه بدهی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به فرودگاه نجف نیز گفت: طبق برآوردها شرکت‌های ایرانی حدود ۱۶ میلیون دلار به فرودگاه نجف بدهی دارند که در این زمینه نیز مذاکرات لازم آغاز شده و امیدواریم با همراهی و همکاری بانک مرکزی و تخصیص ارز لازم شرایط برای تسویه این بدهی نیز فراهم شود.