:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
وزیر راه و شهرسازی:

تیر نخست تحریم‌ها همواره به صنعت هوایی خورده است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فعالیت و مدیریت در صنعت هوایی ایران یکی از دشوارترین حوزه‌های اقتصادی ایران به شمار می‌رود، اعلام کرد: این صنعت همواره اصلی‌ترین و ابتدایی ترین هدفی بوده که از تحریم های خارجی آسیب دیده است.
کد خبر: ۱۲۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
اقتصادگردان- عباس آخوندی در مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: صنعت هوایی ایران در طول تمام دهه‌های گذشته همواره شرایط خاصی داشته است. این صنعت باید با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا خود را به روز کند و هم نیاز دارد که از تحریم‌ها دور مانده و با وجود تمام این فشارها کار خود را ادامه دهد. از این رو آنچه در طول سال‌های گذشته اتفاق افتاده، نشان می‌دهد که مدیران این عرصه تا چه میزان فعالیت‌های خود را با وجود تمام این دشواری‌ها به پیش برده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در دوره اخیر تلاش کرده پروژه‌های خود را به شکل کارکردمحور تعریف کنند، توضیح داد: یکی از مشکلات عمده‌ای که ما در طول سال‌های گذشته با آنها روبرو بوده‌ایم، بحث پروژه‌محوری بسیاری از برنامه‌ها و هدف‌های اقتصادی بوده است. ما متاسفانه در برخی حوزه‌ها پروژه زده شده‌ایم و بدون توجه به کارکرد طرح تنها طرح پروژه‌های مختلفی را کلید زده و افتتاح کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آنچه در طول سال‌های گذشته رخ داده، تلاش برای عبور از این نگاه غلط بوده و ما در این وزارتخانه هر طرحی را که به مرحله اجرا رسانده‌ایم، از پیش کارکردهای آن و نتایج احتمالی‌اش را در نظر داشته‌ایم و با هدف‌گذاری‌ دقیق به پیش برده‌ایم.

آخوندی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شرکت فرودگاه‌ها برای توسعه فعالیت‌های هوانوردی کشور تاکید کرد: اینکه ما در برنامه‌های توسعه چه در نظر داریم، باید در نهایت با مشخص شدن کارکردهایش معلوم شود. ما یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خود را به بحث تربیت و حفظ نیروهای انسانی اختصاص دادیم که بنده معتقدم اصلی‌ترین ثروت و دارایی کشور به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بزرگترین پروژه‌ها را افتتاح کنیم اما نیروی انسانی متخصص برای بهره‌برداری از آنها وجود نداشته باشد، قطعا کشور با دشواری‌هایی مواجه می‌شود. از این رو برنامه‌ها طوری اجرایی شده که پس از افتتاح نیروی انسانی همراهی کند تا در نهایت وضعیت خدمت‌رسانی و آبادانی کشور پیگیری شود.