:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

سهام سه شرکت دولتی واگذار می‌شود

بلوک‌های ۳۱.۶درصدی شرکت فولاد اکسین خوزستان، ۷.۶۲ درصدی شرکت حفاری شمال و ۴۵.۲۸ درصدی شرکت نوردو لوله اهواز به ترتیب از طریق مزایده، بورس و فرابورس واگذار می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
اقتصادگردان- بلوک‌های ۳۱.۶درصدی شرکت فولاد اکسین خوزستان، ۷.۶۲ درصدی شرکت حفاری شمال و ۴۵.۲۸ درصدی شرکت نوردو لوله اهواز توسط سازمان خصوصی‌سازی به ترتیب از طریق مزایده، بورس و فرابورس واگذار می‌شوند.

بر این اساس بلوک ۳۱.۶ درصدی شرکت فولاد اکسین خوزستان شامل یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون و ۴۹۳هزار و ۶۰۷سهم به قیمت پایه هر سهم ۲۱۳۱ریال و ارزش کل پایه ۳ هزار و ۳۱میلیارد و ۳۳۳میلیون و ۸۷۶هزار و ۵۱۷ریال در روز هفتم آبان ماه امسال روی میز مزایده می‌رود.

این بلوک به‌ صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ساله با فاصله هر قسط شش ماه و با مبلغ سپرده ۹۰ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۱۶ هزار و ۲۹۶ ریال واگذار خواهد شد. همچنین بلوک ۷.۶۲ درصدی شرکت حفاری شمال شامل ۳۹۷ میلیون و ۱۸۸هزار و ۷۴۲سهم به قیمت پایه هر سهم ۳۹۸۶ ریال و ارزش کل پایه یک هزار و ۵۸۳میلیارد و ۱۹۴میلیون و ۳۲۵هزار و ۶۱۲ریال در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.

این بلوک به صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط دو ساله با فاصله هر قسط شش ماه، در حالی روی میز فروش می‌رود که زمان عرضه آن طبق اطلاعیه بورس تهران مشخص خواهد شد. این گزارش می‌افزاید: بلوک ۴۵.۲۸ درصدی شرکت نورد و لوله اهواز هم شامل یک میلیارد و ۷۰۵ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۳۶۳ سهم به قیمت پایه هر سهم ۸۳۲ ریال و ارزش کل پایه یک هزار و ۴۱۸ میلیارد و ۸۰۳ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۱۶ریال در فرابورس ایران عرضه می‌شود. زمان عرضه این بلوک نیز که به صورت ۲۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله بواگذار می‌شود، طبق اطلاعیه فرابورس ایران مشخص خواهد شد.