:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

افتتاح نیروگاه 6 مگاواتی برق در شهرک شکوهیه با حضور وزیر نیرو

نیروگاه 6 مگاواتی مقیاس کوچک برق در شهرک صنعتی شکوهیه با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
کد خبر: ۱۲۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
اقتصادگردان- «رضا الماسی» در آئین بهره‌برداری از نیروگاه 6 مگاواتی مقیاس کوچک شهرک شکوهیه اظهار کرد: این نیروگاه با هدف تأمین قسمتی از مصرف برق این شهرک صنعتی ایجاد شده است و می‌تواند قسمتی از برق این منطقه را تأمین کند.

وی افزود: مشکل کمبود برق بخصوص در زمان اوج مصرف و فصل تابستان، یک مشکل جدی است و در این راستا هدف دولت، ایجاد و راه اندازی از نیروگاه‌های مقیاس کوچک پراکنده است.

سرمایه‌گذار پروژه ساخت نیروگاه گفت: ظرفیت این نیروگاه 6 مگاوات است و برای ساخت آن حدود 128میلیارد ریال هزینه شده است، هم‌چنین این نیروگاه در مدت 18ماه به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون برای 10نفر به‌صورت مستقیم و 30 نفر به‌صورت غیر مستقیم، اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در این واحد 3 ژدستگاه در مدار است که هر کدام حدود 2000 مگاوات برق تولید می‌کند و سوخت این دستگاه‌ها نیز با گاز طبیعی است.

الماسی با بیان این‌که همه دستگاه‌های موجود برای تولید برق با این ظرفیت، وارداتی است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت امروز ارز و تحریم‌های جدید، واردات دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار دشوار شده است و در این‌باره باید دولت حمایت‌های لازم را انجام دهد.

نیروگاه 6 مگاواتی مقیاس کوچک برق، صبح امروز با حضور وزیر نیرو و استاندار قم افتتاح شد.