:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

نشست دوستانه معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با نمایندگی های منتخب آذربایجان غربی

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو پس از حضور در نمایشگاه و بازدید از غرفه نمایندگی های منتخب ضمن تشکر و قدردانی از نمایندگان جهت مشارکت در برگزاری این نمایشگاه به سوالات آنها پاسخ داد
کد خبر: ۱۲۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
اقتصاد گردان - به گزارش ایکوپرس، مصطفی خان کرمی، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در خصوص محدودیت های اعمال شده در پیش فروش اخیر ۵۳ هزار دستگاه خودرو از سوی شرکت ایران خودرو گفت: با تغییر شرایط بازار و اقتصاد کشور، ایران خودرو به عنوان وظیفه ذاتی خود سعی می کند با نهایت دقت و اعمال شرایط خلاقانه و محدودیت هایی زمینه دسترسی مصرف کنندگان واقعی خودرو را به محصولات این شرکت فراهم سازد.
وی افزود: محدودیت ها و شرایط اعمال شده به دو دسته کلی تقسیم می شوند. دسته اول شرایطی از قبیل عدم خرید خودرو در ۱۸ ماه گذشته از شرکت ایران خودرو و یا عدم خرید خودرو در شرایط پیش فروش اخیر سایپا که اینگونه محدودیت ها به صورت سیستمی از سوی شرکت ایران خودرو قابل کنترل است و متقاضیانی که واجد شرایط نیستند به هیچ عنوان امکان ثبت نام پیدا نمی کنند.
خان کرمی در خصوص دسته دوم از محدویت ها گفت: دارا بودن گواهینامه رانندگی در زمان ثبت نام و عدم مالکیت خودرو در هنگام ثبت نام دسته دوم محدویت هاست که این دسته از محدودیت ها توسط شرکت ایران خودرو کنترل می شود و اگر کسی با ذکر موارد فوق ثبت نام کرده باشد در زمان تحویل، از لیست ثبت نام کنندگان حذف می شود و اصل وجه واریزی به آنها مسترد خواهد شد.
 معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان در رابطه با زمان تقریبی برای بهبود شرایط فوق اظهار داشت: شرکت ایران خودرو و بطور کلی صنعت خودروسازی که هدف اصلی تحریم های اخیر هستند، با همت مهندسین و کارگران زحمت کش این مرز و بوم بر این روزهای سخت مانند سال ۹۱ فائق خواهد آمد و مطمئنا شرایط اقتصادی و وضعیت حاکم بر بازار خودرو با تدابیر خردمندانه و برنامه ریزی های مدون مسئولین از زنجیره تامین ، بدنه تولید تا شبکه توزیع به شرایط عادی باز خواهد گشت.
خان کرمی در پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان در خصوص زمان و میزان افزایش قیمت گفت: شرکت ایران خودرو مطابق سنوات گذشته در خصوص قیمت گذاری خودروهای خود، تابع قوانین حاکم بر موضوع قیمت گذاری است و تمامی اقدامات این شرکت در راستای اجرای مصوبات قانونی است.
وی افزود: شرکت ایران خودرو به دلیل عدم اعمال افزایش قیمت از سوی سازمان های مرتبط ، فروش محصولات خود را با قیمت های قبلی عرضه کرده است و در این بین متحمل ضرر و زیان های زیادی شده است از این رو در صورت اعلام افزایش قیمت از سوی مراجع ذی صلاح افزایش قیمت ها نیز مطابق ضوابط اعمال خواهد شد.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به تاخیر در تحویل بعضی از محصولات شرکت گفت: فروش خودرو از سوی شرکت ایران خودرو همواره بر اساس برنامه های پیش بینی تولید و مستندات مرتبط با آن صورت می پذیرد.

خان کرمی ادامه داد: دلیل عمده عدم عرضه بعضی از محصولات در بخش نامه های اخیر شرکت ایران خودرو عدم امکان فروش بر اساس پیش بینی ظرفیت تولید و پیش فروش انجام شده قبلی است و فروش بدون برنامه در شرکت ایران خودرو هرگز صورت نمی گیرد.

وی با بیان این موضوع که اعمال تحریم ها با هدف آسیب به اقتصاد ملت ایران است افزود: این موضوع می تواند تا حدودی منجر به بروز تاخیر در تامین قطعات و به طبع کاهش تحقق برنامه تولید شود. خا‌ن کرمی در پایان خاطرنشان ساخت که گروه صنعتی ایران خودرو در راستای تامین قطعات از منابع جدید، نهایت تلاش خود را می کند تا تمامی تعهدات خود را در حداقل زمان ممکن ایفا نماید.