:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
در بحبوحه تحریم نفتی ایران؛

کویت صادرات نفت خود به آمریکا را متوقف کرد

کویت برای اولین بار در بیش از دو دهه اخیر صادرات نفت خود به آمریکا را متوقف کرد که نگرانی های احتمالی از کاهش نفت مورد نیاز در آمریکا افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۲۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
اقتصادگردان- اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد که کویت برای اولین بار در ۲۵ سال اخیر صادرات نفت خام به ایالات متحده را متوقف کرده است.

آخرین باری که آمریکا نفت کویت را خریداری نکرده بود به سال ۱۹۹۲ میلادی بر می گردد که نیروهای عراقی وارد خاک کویت شدند و صنعت نفت این کشور را مختل کردند. همچنین صادرات کویت به ایالات متحده در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ میلادی از وضعیت اوج خود فاصله گرفت که علت آن تنوع بخشیدن ورادات نفت آمریکا عنوان می شود.

در حال حاضر کویت تمرکز خود را از بازار آمریکا به بازار پُر رونق آسیا تغییر داده که ۸۰ درصد از صادرات کشورهای عربی به آسیا انجام می گیرد. نفت با کیفیت بالای کویت در آسیا بشکه ای ۸۰ دلار معامله می شود.  

بر همین اساس نگرانی ها بر سر کاهش احتمالی نفت خام به دنبال تحریم های آمریکا بر روی بخش نفت ایران رو به افزایش است؛ ضمن اینکه پیش از این ترامپ، اوپک را به دلیل افزایش قیمت مورد انتقاد قرار داده بود.

بر پایه این گزارش، در اوایل هفته جاری هم ترامپ با پادشاه عربستان به صورت تلفنی برای اقدامات لازم به منظور تامین بازار نفت صحبت کرده بود که حاکی از نگرانی آمریکا در بحبوجه فشار بر روی بخش انرژی ایران دارد.