:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو

نباید به پیشواز تحریم ها رفت

تکبیری گفت: مردم باید از رفتار های هیجانی بپرهیزند و همچنین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برای حفظ ثبات اقتصادی به پیشواز تحریم ها نروند.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- مجید تکبیری رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با  ایران اکسپو درمورد استفاده از ظرفیت و فرصت هایی که صنعت نمایشگاهی در زمان تحریم ها دارد، اظهار کرد: هنوز تحریم های آمریکا علیه ایران اعمال نشده است اما شاهد فراز و فرود هایی در قیمت و یا کیفیت برخی از صنایع هستیم. در واقع آنچه که شرایط کشور را تحت تاثییر قرار می دهد خود تحریمی است.

وی ادامه داد: سیاست های اعمالی و ارتباط های بین المللی با دیگر کشور ها توانسته تا حدی ارتباط تجاری را سهل کند که این موضوع در زمان تحریم ها یک مزیت انکار ناپذیری است.

تکبیری اضافه کرد: مردم باید از رفتار های هیجانی بپرهیزند و همچنین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نباید به پیشواز تحریم ها بروند؛به عبارت دیگر اکنون  آمریکا همچون سابقه وقیح گذشته خود پیمان شکنی کرده است و کشور برای دست یابی به خواسته و اهداف خود باید به دنبال راه حل هایی برای دفع دخالت های آن پیش بگیرد.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو بیان کرد: در این دوره از تحریم ها، اروپایی ها و کشور های قدرتمند آسیایی همچون چین و روسیه همراه ایران هستند که این امر به خودی خود تا حد زیادی از قدرت آمریکایی ها می کاهد و تعهد کشور ها علیه این کشور عهدشکن می تواند شرایط نوینی در اقتصاد و نوع معاملات کشور ما به وجود آورد.

تکبیری معتقد است: هرچند که برخی از کشور های اروپایی تنها در حد سخنوری و شعار ایران را حمایت می کنند اما همین امر هم می‌تواند آثار مثبتی در دیدگاه دیگر کشور ها داشته باشد.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو تشریح کرد: با تدوین یک نقشه راه می توان به درستی فرصت های موجود را شناسایی و راه کار های ویژه ای را برای رونق بیشتر اقتصاد پیش گرفت.

وی ابراز کرد: حضور در نمایشگاه ها می تواند تولیدکنندگان را با مشتریان خارجی جدیدی آشنا کرده و در نتیجه صادرات کشور با تکیه بر تولید های کوچک و متوسط افزایش یابد.

تکبیری تاکید کرد: تولید محصولات بنگاه های کوچک و متوسط با رعایت استاندارد های جهانی می تواند پله ای برای توسعه کلان صنعت و تجارت کشور باشد.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو گفت: کشور های خارجی شرایط فعلی ایران و صرفه اقتصادی کالا های ایرانی که برای صادرکنندگان به وجود آمده است را به خوبی درک کرده اند. از‌این‌رو در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو شاهد استقبال و ثبت نام فعالان اقتصادی خارجی و تجار بیش از سال های گذشته هستیم.