:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

ارسال لایحه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم به صحن علنی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارسال لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم به صحن علنی مجلس خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
اقتصادگردان- به گزارش خانه ملت، علی نجفی خوشرودی در توضیح نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که روز گذشته برگزار شد، گفت: بررسی و جمع‌بندی آخرین نقطه نظرات پیرامون لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم دردستورکار جلسه امروز کمیسیون قرار داشت.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با حضور نمایندگان ارگان‌های ذیربط، آخرین نقطه نظرات و دیدگاه‌ها را بررسی شد و با توجه به مصوبه مورخ ۲۹ مرداد ماه ۹۷ این کمیسیون و وفق مصوبه صحن مجلس علنی بر بررسی الحاق ایران در این کنوانسیون پس از دو ماه، کمیسیون موضوع را جهت طرح و رأی‌گیری به صحن مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

وی با اشاره به اینکه بررسی حادثه تروریستی اخیر در اهواز نیز از دیگر مسائلی بود که در کمیسیون مطرح شد، ادامه داد: بر این اساس با حضور وزرای اطلاعات، کشور و فرمانده نیروی زمینی ارتش و مسئولین استان خوزستان ابعاد و جزییات حادثه تروریستی مذکور بررسی و دستگاه‌های ذیربط گزارشی از شرح وظایف و اقدامات خود ارائه کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همچنین باید اذعان کرد ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، تاکید بر همگرایی و همکاری فزاینده ارگان‌های ذیربط، اهتمام به توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان خوزستان برای نیل به توسعه پایدار، عزم جدی ایران برای مبارزه با تروریسم، اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران علیرغم بالا بودن حجم تلاش برای اقدامات تروریستی از اهم موارد مطروحه در این جلسه بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین مقرر شد کمیته امنیت و کمیته اقتصادی کمیسیون گزارش جمع‌بندی را ارائه کنند.