:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور:

توسعه دولت‌ تنها با فناوری‌های نوین امکان‌پذیر است

‌رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اظهار کرد: هیچ راهی به جز استفاده از فناوری‌های نوین در جهت توسعه دولت وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
اقتصادگردان- محمدباقر اثنی‌عشری در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه الکامپ در زنجان، گفت: این نمایشگاه مردادماه امسال در شرایطی که نوسانات شدید اقتصادی و بحران‌ها غوغا می‌کرد، در تهران برگزار و به بزرگ‌ترین رویداد فناوری کشور تبدیل شد.

وی با اشاره به استقبال خوب مسئولان و مردم از نمایشگاه تهران، ادامه داد: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دارای یک نماینده است که طی هفته گذشته اعلام شد که این نمایندگان به سه تن افزایش یافته است که بالاترین سطح پرسنلی را در زمینه ICT را شامل می‌شود.

او خاطرنشان کرد: الکامپ تهران را با شعار "پیش به سوی اقتصاد دیجیتال با ابعاد ایرانی" برگزار کردیم و شعاری که برای الکامپ استان زنجان در نظر گرفته شده "پیش به سوی ایران دیجیتال با تولید ایرانی" است.

وی با طرح این سئوال که وقتی از اقتصاد دیجیتال و یا ایران دیجیتال صحبت می‌کنیم، منظور چیست افزود: در سال ۲۰۰۱ ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۳.۸ درصد بود و در سال ۲۰۱۸ این میزان به ۶۹.۴ درصد رسید و کاری که حاکمیت و دولت انجام داده، این است که نهایتا پهنای باند را گسترش داده و این آمار درواقع بیانگر این است که مردم پای کار آمده‌اند و طبق آمار ۱۰۰ هزار کسب و کار بر پایه اینترنت ایجاد شده است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اظهار کرد: وظیفه ما به‌عنوان بخش خصوصی در قبال اشتغال‌های ایجاد شده در سطح کشور این است که درصدد محافظت و حمایت از  این نسل جدید باشیم.   کسب‌وکارهای ایجاد شده برمبنای اقتصاد دیجیتالی، معمولا ثروت‌آفرین و اشتغال‌زا بوده و نیز در آن‌ها شفاف‌سازی دیده می‌شود و نکته دیگر حایز اهمیت، این است که همه این مشاغل در جهت ایجاد رفاه مردم است.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۹ هزار و ۷۰۰ خدمت وجود دارد که در قالب دولت الکترونیک می‌توان به مردم عرضه داشت و با توجه به هزینه بالایی که مطمئنا خارج از توان دولت است، مشارکت دولت و بخش خصوصی را در این زمینه استدعا داریم.   تقاضایی که از بخش دولتی داریم این است که بپذیرند هیچ راهی به جز استفاده از فناوری‌های نوین در جهت توسعه دولت وجود ندارد و این کار با همکاری با بخش خصوصی انجام می‌شود.

اثنی‌عشری خاطرنشان کرد: زنجان، استان مستعدی در این زمینه است که ۸۰۰۰ فارغ‌التحصیل رشته فناوری اطلاعات داشته و این سرمایه بسیار ارزشمندی برای این استان است و باید به بهترین نحو از این سرمایه انسانی بهره بگیرد.