:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
حمیدحسینی عضو اتاق ایران خبرداد:

همکاری‌‌گسترده‌ با کشورهای همسایه در زمینه صنایع فلزی

عضو اتاق بازرگانی ایران از همکاری گسترده ایران با کشورهای همسایه در زمینه صنایع فلزی به ویژه فولاد خبرداد و گفت: علاوه براین بسیاری از صنایع سبک در کشور ظرفیت جذب سرمایه و یا همکاری‌های بین المللی را دارند که باید برجذب سرمایه و همکاری با کشورهای همسایه در این زمینه بیش از گذشته تمرکز کرد.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
اقتصادگردان- حمید حسینی با اشاره به امکان توسعه جذب سرمایه در بخش صنعت در شرایط تحریم گفت: این کشورها با توجه به فضای مساعد صادرات و مناسب بودن هزینه‌های مبادلات مقصد بهتری برای جذب سرمایه‌ محسوب می شوند. این در حالی است که با توجه به تحریم‌ها و نفوذ آمریکا در اقتصاد جهانی جذب سرمایه از اروپا و آمریکای شمالی مشکل شده‌است. بنابراین در این شرایط توجه به کشورهای همسایه بسیار کاربردی خواهد بود.

به گفته حسینی، صنایع سبک کشور به علت مصرفی بودن جوامع در کشورهای همسایه از ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه‌ برخوردار است.

او در همین مورد توضیح داد: در حال حاضر همکاری‌های گسترده‌ای در صنایع فلزی و فولادی با کشورهای همسایه اتفاق افتاده است.

حسینی ادامه داد: همچنین صنایع غذایی ایران برای این کشورها جذابیت‌های زیادی دارد. علاوه براین در صنایعی مثل نساجی با نیروی انسانی آموزش ‌دیده زمینه را برای همکاری با کشورهای همسایه فراهم آورده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مازاد برای جذب سرمایه در کشور گفت: در کنار این صنایع، ظرفیت مازاد کشور در صنایعی مثل لوازم خانگی و کاشی و سرامیک باعث می‌شود در آینده نزدیک بتوانیم حجم گسترده ای از سرمایه‌های خارجی را در این زمینه جذب کنیم.

به گفته حسینی،‌ در صنعت پلاستیک نیز ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه‌ و مواد اولیه از کشورهای همسایه وجود دارد و همچنین در صنعت چاپ و انتشارات نیز می‌توان از ظرفیت گسترده کشور برای صادرات و جذب سرمایه استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ کشور در صنایع دانش بنیان اضافه کرد: می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها از کشورهای همسایه خصوصا ترکیه جذب سرمایه کرد، علاوه بر اینکه کشورهای همسایه می‌توانند در شرکت‌های فنی و مهندسی خود از توانایی‌های دانش‌بنیان کشور استفاده کنند.