:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس اتحادیه برنج‌فروشان فریدونکنار:

برای کمک به کشاورزان مازندرانی، واردات برنج به استان ممنوع شود

رئیس اتحادیه برنج‌فروشان فریدونکنار با بیان این مطلب که اگر مسئولان می‌خواهند به کشاورزان و برنج فروشان مازندرانی کمک کنند نگذارند هیچ برنجی در طول سال به این استان وارد شود، تصریح کرد: مازندران به اندازه نیاز برنج تولید می‌کند و وارد شدن برنج به این استان موجب افزایش و چند قیمتی شدن آن می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
اقتصادگردان- عباس پورباقری با بیان اینکه قانون‌های صنفی برای مقابله با متخلفان کافی نیست و اتحادیه‌ برای مقابله با آنها مشکلات فراوانی دارند، تصریح کرد: استانداری قیمت خرید تضمینی برنج را اعلام کرد اما با توجه به کشش بازار این قیمتها بسیار متفاوت هستند.

رئیس اتحادیه برنج‌فروشان فریدونکنار با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی با قیمتی که کشاورزان برنج را به فروش می‌رسانند تفاوت فراوانی دارد، اظهار کرد: به طور طبیعی کشاورزان به کشش بازار توجه کرده و برنج خود را براساس قیمت خرید تضمینی برنج نمی‌فروشند.

پورباقری با بیان اینکه کشاورز با خرید و فروش تضمینی که از سوی دولت اعلام شده است، متضرر می شود، گفت: زمانی که تقاضای برنج بیشتر می‌شود با توجه به کشش بازار قیمت برنج نیز افزایش می یابد. برای فروشندگان برنج تنها برگشت پول مهم است و قیمت ملاک نیست.

رئیس اتحادیه برنج‌فروشان فریدونکنار افزود: کیفیت برنج در این شهرستان به اندازه‌ای مطلوب است که هر یک کیلوگرم آن را 8 نفر می‌توانند مصرف کنند.

پورباقری با تاکید بر اینکه اگر مسئولان می‌خواهند به کشاورزان و برنج فروشان مازندرانی کمک کنند نگذارند هیچ برنجی در طول سال به این استان وارد شود، تصریح کرد: مازندران به اندازه نیاز برنج تولید می‌کند و وارد شدن برنج به این استان موجب افزایش و چند قیمتی شدن آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت کنونی جامعه، پروژه نشان جغرافیایی برنج از اهداف اصلی خود فاصله گرفته است، گفت: هدف اصلی از طراحی نشان جغرافیایی برنج، جلوگیری از سوء استفاده‌های موجود در بازار و مخلوط کردن برنج بوده است اما به دلیل عدم همکاری با اتحادیه برنج، این امر به نتیجه مطلوب دست نخواهد یافت.