:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

مخالفت روسیه و اوپک با درخواست ترامپ

اوپک و روسیه درخواست ترامپ برای افزایش فوری تولید نفت را رد کردند.
کد خبر: ۱۲۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
اقتصادگردان- عربستان و روسیه امروز (یکشنبه، یکم مهرماه) هرگونه افزایش فوری تولید نفت را منتفی دانستند و در عمل، درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش تولید نفت را رد کردند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، پیش از برگزاری نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق جهانی کاهش تولید نفت، گفت: من بر قیمت‌ها تأثیر نمی‌گذارم.

وی افزود: عربستان ظرفیت مازاد برای افزایش تولید نفت را دارد، اما اکنون این اقدام ضروری نیست.

وزیر انرژی عربستان افزود: اطلاعاتی که من دارم نشان می‌دهد که شرایط عرضه نفت در بازارها کافی است؛ هیچ پالایشگری را در جهان نمی‌شناسم که دنبال نفت بگردد و نتواند آن را بیابد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز اعلام کرد: هیچ گونه افزایش فوری تولید ضروری نیست. با این همه، وی تأکید کرد که جنگ تجاری میان چین و آمریکا و همچنین تحریم‌های آمریکا ضد ایران، چالش‌هایی جدید برای بازار نفت ایجاد می‌کنند.

الفالح اعلام کرد دستیابی به پایبندی ۱۰۰ درصدی به توافق جهانی کاهش تولید نفت، هدف اصلی است و باید در دو تا سه ماه آینده به این هدف دست یافت.

وی افزود: ما اجماع داریم که باید کمبود تولید را جبران کنیم و به پایبندی ۱۰۰ درصدی دست یابیم؛ این یعنی این که در صورت وجود تقاضا، باید بسیار بیشتر از سطح تولید کنونی خود تولید کنیم.

وزیر انرژی عربستان گفت: مهم‌ترین مسئله، به کشورهای تولیدکننده مربوط نمی‌شود، بلکه به پالایشگران و تقاضا مربوط می‌شود. ما در عربستان تقاضایی برای نفت بیشتری که تولید نکرده باشیم، مشاهده نکرده‌ایم.