:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
در نشست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران مطرح شد

پایان گازرسانی استان تهران در انتظار همکاری شهرداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی

گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و روستاهای باقیمانده استان تهران، در صورتی که همکاری شهرداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی در بخش‌های مختلف استانی را به همراه داشته باشد، شتاب می‌گیرد؛ موضوعی که امروز در نشست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران مطرح و با تاکید استاندار تهران همراه شد.
کد خبر: ۱۲۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
اقتصادگردان- به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، چهل‌وچهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران صبح امروز (یکشنبه اول مهرماه) برگزار شد. در این جلسه، رضا کرمی، نماینده شرکت گاز استان تهران ضمن ارائه گزارش عملکرد گازرسانی شهری و روستایی در سطح استان تهران، گفت: ۴۷ درصد از مصرف گاز استان تهران به بخش خانگی مربوط می‌شود، به همین سبب کاهش هدررفت گاز در دستور کار شرکت گاز استان تهران قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که گازرسانی به ۵۲ روستای باقی مانده استان تهران از مهم‌ترین طرح‌های شرکت گاز استان تهران است، اظهار کرد: برنامه‌های گازرسانی استان تهران در بیشتر شهرستان‌ها جلوتر از برنامه است، اما در برخی بخش‌ها، شهرداری‌ها و اداره کل راه در پیشبرد طرح‌های گازرسانی با ما همکاری نمی‌کنند. برای نمونه در صورتی که برنامه گازرسانی به ورامین مطابق برنامه پیش نرود، احتمال قطع گاز در این شهر وجود دارد و در فیروزکوه نیز با این مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

به گفته کرمی، تعداد پرونده‌های سرقت گاز پس از هدفمندی یارانه‌ها رو به افزایش است که رسیدگی به این پرونده‌ها در دادگاه به طول می‌انجامد.

نماینده شرکت گاز استان تهران، مقاوم‌سازی و مدیریت بحران را از دیگر مشکلات شبکه گازرسانی استان تهران عنوان کرد که در صورت تخصیص بودجه، تا پایان سال ۹۸ همه ایستگاه‌های گاز استان تهران مقاوم‌سازی خواهند شد.

بر اساس این گزارش، در نشست امروز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، اعلام شد که شهرک صنعتی قرچک باید تا پایان امسال گازرسانی شود. همچنین، محمد حسین مقیمی، استاندار تهران نیز بر شتاب در برطرف شدن مشکل شهرک‌ها برای گازرسانی تاکید کرد.