:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
نماینده ایران در هیئت عامل اوپک:

هیچ رقمی برای افزایش تولید در کمیته نظارتی اوپک و غیراوپک مطرح نشد

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک گفت: هیچ رقمی برای افزایش تولید در نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک (JMMC) مطرح نشد.
کد خبر: ۱۲۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
اقتصادگردان- حسین کاظم‌پور اردبیلی که برای شرکت در نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (JMMC) در الجزیره به سر می‌برد، در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار شانا اظهار کرد: در این نشست پایبندی اوپک و غیراوپک به ترتیب ۱۱۸ و ۱۱۹ درصد اعلام شده است.

وی افزود: اعضای حاضر در این نشست تاکید کرده‌اند که به توافق کاهش تولید ۱۰۰ درصد پایبند باشند.

تولیدکنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپک سال ۲۰۱۶ توافق کردند تولید نفت خام خود را در مجموع حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند، این توافق تا پایان ماه دسامبر ۲۰۱۸ معتبر است.

کشورهای حاضر در توافق تصمیم گرفتند به منظور نظارت بر حسن اجرای مصوبه‌های نشست‌های اوپک و نشست‌های مشترک اوپک و غیراوپک و بررسی میزان پایبندی تولیدکنندگان به سهمیه‌ها و تعهدها، کمیته‌ای متشکل از چند کشور عضو و غیرعضو اوپک تشکیل دهند که هرچند وقت یک بار نشست‌های فنی با حضور کارشناسان و نشست‌های وزارتی با حضور وزیران کشورهای عضو کمیته برگزار می‌شود.

کمیته مشترک وزارتی نظارت بر برنامه کاهش عرضه اوپک و غیراوپک (JMMC) متشکل از وزیران کشورهای کویت، عربستان، ونزوئلا، الجزایر، روسیه و عمان است. امارات هم به عنوان رئیس دوره‌ای اوپک در این نشست‌ها حضور دارد.

تا دقایقی دیگر بیانیه رسمی این نشست ازسوی سهیل المزروعی، رئیس دوره‌ای اوپک در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها قرائت می‌شود.