:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
عراق:

روند تایید کیفی کالاهای صادراتی ایران تسریع می شود

رئیس استاندارد عراق بر تلاش برای تسریع در روند تایید گواهی کیفی کالاهای ایرانی با استفاده از همه ظرفیت های موجود تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
اقتصادگردان- 'سعد عبدالوهاب' رئیس استاندارد عراق روز شنبه در جریان دیدار 'ناصر بهزاد' رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وی گفت: وجود برخی محدودیت از جانب شرکت های بازرسی بین المللی برای صدور گواهی کیفیت نمی تواند مانعی بر سر راه شرکت های صادرکننده کالا به عراق باشد.
عبدالوهاب همچنین با اشاره به رویکرد مثبت عراق برای همکاری متقابل جهت تداوم صادرات کالاهای ایرانی به عراق اعلام کرد که برای فرصت سازی مناسب جهت توسعه همکاری، پیشنهاد های اجرایی مورد مذاکره اولیه قرار گرفته است.
وی همچنین به منظور تسریع در روند صدور گواهی کیفی گفت: عراق برای تشکیل جلسه های تخصصی دوره ای با مسوولین ارشد سازمان استاندارد ایران آماده است.
رئیس استاندارد عراق توسعه آزمایشگاه های استاندارد عراق و نیز انجام همکاری های آزمایشگاهی مشترک را یکی از اهداف مهم مورد پیگیری از جانب کشورش عنوان کرد.
در این دیدار بهزاد نیز اعلام کرد که عمده ترین پیشنهادهای مطرح شده از جمله تاکید بر تدوین یک چارچوب جدید و تفاهم بر یک استاندارد واحد میان ایران و عراق برای کالاهای عمده صادراتی بوده است.
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران همچنین بهره برداری از ظرفیت آزمایشگاهی عراق در بصره _ کوت و بغداد، ایجاد آزمایشگاه تعیین استاندارد ایران در مرز برای صدور گواهی را جزو پیشنهاد کرده است.