:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار البرز مطرح کرد؛

خرید و فروش نوشت‌افزار پایین‌تر از حد انتظار

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار البرز گفت: کاهش قدرت خرید مردم باعث خرید محدود و جزئی نوشت‌افزار شده است.
کد خبر: ۱۲۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
اقتصادگردان- بهرام آجرلو با تصریح بر اینکه با اینکه نزدیک به روزهای آغازین سال تحصیلی هستیم، اما خرید و فروش نوشت‌افزار پایین‌تر از حد انتظار است، افزود: مردم در سال‌های گذشته هیچ وقت نوشت‌افزار مورد نیاز فرزندان خود را در تعداد و حجم کم نمی‌خریدند اما امسال مکرراً شاهد این موضوع هستیم.

وی، یکی از عوامل بی رونقی بازار نوشت‌افزار را تعطیلات پایانی تابستان و مسافرت بسیاری از خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: کاهش قدرت خرید نقش موثری در این موضوع داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار البرز ادامه داد: امسال برخلاف هر سال به عنوان نمونه بیشتر خریداران به جای یک بسته مداد مشکی، فقط یک یا چند عدد خریداری می‌کنند؛ با این وجود اما امیدواریم در نیمه اول مهر ماه بازار خرید و فروش رونق پیدا کند.

آجرلو در خصوص مشکلاتی که برای واردات نوشت‌افزار مورد نیاز وجود داشت نیز اظهار کرد: مشکلات گمرکی و واردات نوشت افزار با پرداخت‌هایی به قیمت ارز روز حل شده و این اقلام به تدریج وارد بازار می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار البرز درباره وضعیت احتکار این اقلام بیان کرد: هیچگونه احتکاری در زمینه نوشت افزار وجود ندارد؛ دلیل آن هم بی رونقی بازار است و  اگر حتی یک دفتر هم احتکار شود بیشترین ضرر را  محتکر می‌بیند چون تنها زمان برای فروش، همین پایان شهریور ماه است و  اگر چنین کاری صورت بگیرد باید اقلام را برای سال بعد نگه دارد و عملاً درآمدی نداشته باشد.

وی از کاهش شکایات مردمی نسبت به عملکرد واحدهای صنفی فروش نوشت‌افزار خبر داد و گفت: ممکن است این کاهش شکایات نیز به بی رونقی بازار ارتباط داشته باشد.