:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۲.۷۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

حمل کالا به شرط ثبت مشخصات انبار در سامانه دولت

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت : از ابتدای شهریور امسال ، بارنامه حمل کالاهای اساسی تنها از طریق سامانه جامع انبار ها صادر می شود .
کد خبر: ۱۲۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
اقتصادگردان- غلامعلی راستی پیش از ظهر امروز در جلسه "تبیین سامانه داشبورد گزارشات مدیریتی سامانه انبار ها" افزود: سامانه جامع انبار در گام نخست طبق بندهای 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط وزارت صنعت و با هدف ثبت مشخصات محل انبار کالاهای اساسی ایجاد شد.

وی ادامه داد: در گام بعدی و از چند روز گذشته میزان انبارش کالاهای اساسی و نقاط انبارش نیز قابل رصد و کنترل است و نهایتا مشخص می شود چه کالایی ، به چه میزان و به کجا حمل شده است .

وی هدف از این اقدام را برنامه ریزی صحیح و دقیق دولت برای تامین کالاهای اساسی عنوان کرد و افزود: وجود چنین سامانه هایی جنبه مدیریتی داشته و اقدامات نظارتی دستگاههای مختلف نظیر بهداشت ، دامپزشکی و نیروی انتظامی همچنان به قوت خود ادامه دارد .

غلامعلی راستی همچنین با اشاره به اینکه سامانه جامع انبارها با دیگر سامانه ها در ارتباط است، گفت: این سامانه برای دریافت کدپستی با سامانه شرکت پست ، برای ارسال و دریافت پیامک به مخابرات و همچنین برای صدور بارنامه حمل و نقل به سامانه سازمان راهداری کشور متصل است .

معاون سازمان صنعت معدن و تجارت استان با تاکید بر این موضوع که ظن احتکار در واحدهای انباری فاقد مشخصات در سامانه جامع انبارها وجود دارد ؛ از صاحبان انبار های صنفی ، صنعتی و تجاری خواست هرچه سریعتر نسبت به ثبت مشخاصات محل انبار خود اقدام نمایند .

گفتنی است، در حال حاضر مشخصات 510 هزار واحد انباری در کل کشور و 33 هزار واحد انبار عمومی استان در سامانه جامع انبار ثبت شده است .