:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

سفر خارجی ایرانی ها ٨.٦ درصد کمتر شد

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرد: سفر ایرانی ها به خارج از کشور در چهار ماه نخست امسال ٨.٦ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۲۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
اقتصادگردان- علی‌اصغر مونسان بدون آن که به جزییات آمار گردشگران خروجی از ایرانِ اشاره کند،گفت: "براساس آمار مربوط به چهار ماه نخست سال، از ابتدای فروردین تا تیر ماه، تعداد گردشگر خروجی ٨.٦ درصد کاهش داشته که این امر صرفه اقتصادی خوبی برای کشور ایجاد کرده است. "

کاهش سفر در این ماه‌ها همزمان با افزایش نرخ عوارض خروج، اجرای سیاست‌هایی درباره ارز مسافرتی، کاهش ارزش ریال در برابر ارزهای رایج همچون یورور و دلار، افزایش نرخ بلیت هواپیما و گرانی سفر خارجی تحت تاثیر این عوامل بوده است.  

گزارش افت سفر خارجی ایرانی‌ها از سوی رییس سازمان میراثِ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درحالی داده شد که در زمان پرداخت ارز مسافرتی به نرخ دولتی، بارها بانک مرکزی، نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی با آمارهایی تخمینی نسبت به افزایش این سفرها تحت تاثیر سیاست‌های ارزی،  انتقاد کرده بردند.  

مونسان در این گفتوگو که با خبرگزاری خانه ملت انجام داده درباره طرح حذف مهر ویزای ایران از پاسپورت گردشگران ورودی، توضیح داد: براساس صحبت‎‌های انجام شده با نیروی انتظامی مشکلی در این زمینه وجود ندارد و عزیزان وزارت خارجه نیز با این پیشنهاد همراه هستند؛ تمام مشخصات گردشگر ورودی در کامپیوترها ثبت می‌شود بنابراین با عملی کردن این پیشنهاد مشکل امنیتی ایجاد نمی‌شود.