:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اقدام پژوهشگاه موادوانرژی برای ایجاد کسب‌وکار و حمایت از واحدهای فناور، تجاری‌سازی 12 اختراع

مدیر مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: مرکز رشد این پژوهشگاه در راستای فعال کردن ظرفیت‌ها برای استفاده حداکثری از زیرساخت‌های فیزیکی و حمایتی مناسب برای واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد اقداماتی انجام داده که یکی از آنها، راه‌اندازی و آماده‌سازی فضاهای بلاستفاده در این پژوهشگاه به منظور استقرار شرکت‌های فعال جهت ایجاد کسب‌وکار و اشتغال‌زایی است.
کد خبر: ۱۲۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
اقتصادگردان- دکتر محمدرضا دادفر با اعلام این خبر گفت: مراکز رشد یکی از ابزارهای اقتصادی هستند که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده ایجاد می‌شوند و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت‌های جدید را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان، جذب مرکز رشد این پژوهشگاه شده‌اند، افزود: با همکاری واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، ۱۲ اختراع در پژوهشگاه مواد و انرژی به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

مدیر مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی در ادامه اظهار کرد: استفاده از مراکز رشد، امروزه به عنوان یکی از ابزارهای پذیرفته شده برای تبدیل خلاقیت‌ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارائه به بازار و توسعه کارآفرینی محسوب می‌شوند که دارای مکان فیزیکی و تسهیلات مشترک از جمله فضای اداری، فنی و آزمایشگاهی همراه با خدمات حمایتی و همچنین شبکه‌سازی و برخی خدمات جانبی هستند.

دکتر دادفر خاطرنشان کرد: مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در راستای نیل به سیاست تجاری‌سازی، کار آفرینی، انتقال تکنولوژی و تبدیل علم به ثروت تشکیل شده است که می‌تواند وظیفه تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی و تسهیل زمینه تبدیل دستاوردهای پژوهشی به محصولات تجاری را فراهم آورد.

وی همچنین با اشاره به تاسیس یک شرکت با مشارکت پژوهشگاه مواد و انرژی، گفت: این شرکت به منظور تسریع، کارکرد بهتر و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در فرایند تجاری‌سازی، تاسیس شده که به عنوان یک شرکت میانجی نوآوری است و وظیفه تجاری‌سازی و درآمدزایی از محل انتقال فناوری را برعهده دارد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دکتر دادفر در پایان گفت: امید است مرکز رشد پژوهشگاه بتواند با توسعه زیر ساخت‌ها و قابلیت‌های خود و ایجاد شرکت‌های زایشی دانش‌بنیان علاوه بر توانمندسازی این شرکت‌ها در کسب و کار، در راستای منویات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و نگاه به توانمندی‌های داخلی گام‌های موثری بردارد.