:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

روند دریافت ارز با نرخ «نیما» از بانک سامان اعلام شد

بانک سامان مراحل و جزییات دریافت ارز با نرخ بانکی «نیما» از شعب این بانک را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
اقتصادگردان- بنابر اعلام بانک سامان، در راستای سیاست جدید ارزی دولت برای ساماندهی بازار ارز، خرید ارز برای تجار و بازرگانان از طریق سامانه الکترونیکی نظام یکپارچه معاملات ارزی انجام خواهد شد.

متقاضیان دریافت ارز نیمایی در نخستین گام لازم است از وزارت صنعت، معدن و تجارت، شماره ثبت سفارش دریافت و با مراجعه به بانک عامل، درخواست صدور گواهی ثبت آماری کنند.

پس از صدور گواهی ثبت آماری توسط بانک سامان و تایید آن توسط بانک مرکزی، تعهدات و وثیقه‌های لازم از  بازرگان دریافت شده و سپس امکان ثبت درخواست خرید از سوی بانک یا راساً توسط بازرگان فراهم می‌شود.

در گام بعدی پس از اعلام نرخ فروش ارز توسط صرافی، تایید نرخ اعلامی توسط بازرگان و واریز وجه ریالی به حساب صرافی، ارز مربوطه به حساب ذی‌النفع حواله و در مرحله بعد پس از ارایه و ثبت اسناد حمل و منشأ ارز، گواهی تامین ارز توسط بانک سامان صادر می‌شود و واردکننده همزمان با پایان تعهد و دریافت مدارک، می‌تواند اجناس خود را از گمرک ترخیص کند.

سامانه نیما با سامانه جامع تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک و دروازه ارزی در یک مجموعه به هم پیوسته ارتباط فرایندی دارد و نقش صرافی‌ها و بانک‌ها در این سامانه به عنوان واسطه بین منابع و مصارف ارزی مطرح است و وظیفه انتقال منابع در حساب‌های خارج از کشور را به مصارف تعیین‌شده توسط واردکنندگان برعهده دارند.

تجار و بازرگانان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با شماره تلفن ۲۳۰۹۵۵۰۱-۰۲۱ تماس بگیرند.