:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

سامانه ثبت حقوق مقامات تا دو ماه آینده رونمایی می‌شود

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: سامانه ثبت حقوق مقامات و نمایندگان تا دو ماه آینده رونمایی و حقوق‌ها در این سایت قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۲۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
اقتصاد گردان - بهروز نعمتی با اشاره در حال طراحی بودن سامانه انتشار فیش حقوقی مسئولان و نمایندگان، گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه دولت باید اقدام به راه اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران می کرد که معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری در حال طراحی سیستمی در همین راستا است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه سامانه ثبت حقوق مقامات و نمایندگان  شامل حقوق سال های گذشته نمی شود، افزود: فرقی ندارد که حقوق سال های گذشته نیز در سامانه قرار گیرد یا خیر، اما امکان دسترسی به سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران برای نهادهای نظارتی و مردم فراهم می شود.

سامانه ثبت حقوق جمع بندی نهایی نشده است

وی ادامه داد: ریاست جمهوری کار خوبی در حوزه سامانه ثبت حقوق مقامات و نمایندگان انجام داده اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، درباره زمان افتتاح و بهره برداری از این سامانه، تصریح کرد:سامانه ثبت حقوق مقامات، مدیران و نمایندگان تا دو ماه آینده رونمایی و حقوق ها بر روی این سایت قرار می گیرد.

گفتنی است، در گذشته سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده بود که تمامی دستگاه‌های مشمول بر همه بخش‌های زیر مجموعه قوای مجریه، مقننه و قضاییه و نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری مکلف شده‌اند تا اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان خود را از ابتدای سال جاری در سامانه مذکور ثبت کنند.

اجرای این تکلیف از سوی دستگاه‌های زیرمجموعه قوه مجریه آغاز شده و در این راستا بخش قابل توجهی از آنها اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان خود را در سامانه ثبت کرده، یا در حال ثبت و تکمیل اطلاعات هستند؛ این در حالی است که متأسفانه هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی خارج از قوه مجریه تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده، یا اگر اطلاعات خود را وارد کرده‌اند، این اطلاعات را در سامانه بارگذاری نکرده‌اند.