:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
۸ هزار میلیارد ریال املاک بانک سپه آماده واگذاری است

کاظم نژاد: فروش ۵۵۰ ملک مازاد در پنج سال اخیر

عضو هیئت‌مدیره بانک سپه گفت: ۴ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال املاک مازاد بانک سپه طی پنج سال اخیر به فروش رفته و حدود دو برابر این میزان هم آماده واگذاری است
کد خبر: ۱۲۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
اقتصاد گردان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، عیسی کاظم نژاد افزود: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون ۵۴۹ ملک مازاد بانک سپه با رعایت قوانین و مقررات به متقاضیان واجد شرایط واگذارشده و ۳۵۶ ملک مازاد به ارزش ۸ هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال هم در دست‌فروش است.

وی اظهار داشت: با توجه به تأکیدهای مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و ریاست محترم جمهوری در حمایت از تولیدات داخلی و اجرای قانون رفع موانع تولید بانک سپه تمام تلاش خود را برای واگذاری صحیح و قانونی املاک مازاد خود بکار گرفت و در این راه اقدامات ارزنده‌ای نیز انجام‌شده است.

* روند روبه رشد واگذاری اموال و املاک مازاد در بانک سپه
کاظم نژاد تصریح کرد: فروش املاک مازاد بانک سپه به‌ویژه در سه سال اخیر با توجه به تأکید دولت سرعت بیشتری داشته است و به‌طور متوسط هرماه یک مزایده سراسری برای واگذاری اموال مازاد در این بانک برگزار می‌شود.

* واگذاری ۲ هزار میلیارد ریال املاک مازاد در ۱۲ ماه اخیر
عضو هیئت‌مدیره بانک سپه اظهار داشت: بانک سپه حدود ۲ هزار میلیارد ریال از املاک مازاد خود را از ابتدای شهریورماه سال ۱۳۹۶ تا پایان مردادماه امسال واگذار کرد.

وی به فروش ۱۳۰ رقبه املاک مازاد بانک سپه در سال گذشته به ارزش بیش از یک هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: این روند در سال ۹۷ نیز ادامه دارد.

*واگذاری ۴۰ درصد سهام شرکت امید

وی افزود: با تصویب هیئت‌مدیره بانک سپه در مرحله اول ۴۰ درصد از ۷۰.۴۳ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید متعلق به این بانک طبق ضوابط و مقررات ناظر واگذار می‌شود.

کاظم نژاد خاطرنشان کرد: بانک سپه برای کمک به اجرای ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام بانکی مقدمات واگذاری سهام شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم و همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری ری، عمران و مسکن استان‌های خراسان شمالی و آذربایجان غربی فراهم کرده است.